کد خبر 1510124
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
‌

رگولاتورهای ایمنی خودرو در آمریکا تحقیقات مخصوص تصادف مرگبار در ایالت کالیفرنیا آمریکا را آغاز کرده اند که مربوط به یک تسلا مدل۳ تولید سال ۲۰۱۸ میلادی است.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، تخمین زده می شود هنگام تصادف سیستم های دستیار راننده این خودرو فعال بوده است.

طبق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا، تحقیق مذکور مربوط به یک تصادف در ۵ جولای سال جاری میلادی در منطقه ساوث لیک تاهو است که طی آن راننده ۱۷ ساله یک خودروی سوبارو ایمرزرا پس از برخورد با خودروی تسلا مدل۳ کشته شد و علاوه بر آن یک نوزاد ۳ماهه در خودرو تسلا نیز به شدت مجروح و چند روز بعد فوت کرد.

خودروی سوبارو هنگام تصادف با سرعت ۵۵ مایل برساعت درحال حرکت بوده و سرعت خودروی تسلا نیز ۴۵ مایل بر ساعت بوده است. راننده تسلا دچار جراحت های شدیدی شده و دو مسافر دیگر نیز جراحت هایی داشتند.

رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا از سال ۲۰۱۶ میلادی تحقیقات متعددی درباره خودروهای تسلا انجام داده که در برخی موارد تخمین زده می شد سیستم هایی مانند اتوپایلوت خودرو فعال بوده اند. این درحالی است که تا روز سه شنبه ۲۲ مرگ ناشی از چنین تصادفاتی ثبت شده است.

اتوپایلوت ویژگی است که برای افزایش سرعت یا ترمز کردن خودروها در یک لاینی که حرکت می کنند، به طور خودکار استفاده می شود. این درحالی است که اتوپایلوت پیشرفته می تواند در بزرگراه ها لاین حرکت خودرو را نیز تغییر دهد.

در هر حال این جدیدترین تحقیق مخصوص تصادف است که یک خودروی تسلا در آن دخیل است و احتمال استفاده از سیستم کمک راننده نیز وجود دارد. ۲ تحقیق مخصوص دیگر در ماه مارس و فوریه آغاز شدند که به تصادفاتی مرگبار مرتبط بودند.

یادآور می شود؛ خودروی تسلا محصول شرکت ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان و مالک توئیتر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    6 0
    یکی از ابرمخترعین صندوق 206 همراه با ناظر کیفیت و استاندارد پراید رو بفرستید تا مشکل سریع و ریشه ای حل بشه.!
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      1 1
      ۱۶:۳۹ تو را صادر کنیم هم‌مشکل ما حل میشه هم تسلا و این یعنی ۳ سر سودی که همه مان راضی هستیم
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    به خاطر دو تا کشته چه آدم هایی هستند. پراید خودش به تنهایی بیشتر از کرونا آدم به کشتن داده کسی هم اعتراض نکرد. جنبه داشته باشین
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
    0 0
    در این فقره ایران خودرو و سایپا نه تنها از تسلا بلکه از همه خودروسازهای دنیا با اختلاف جلوتر هستن،ردپاشون در اکثریت تصادفات کشور هستش،مدال افتخار هم میگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس