کد خبر 1509939
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴
گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

سایت معتبر ترانسفرمارکت در فاصله چند روز به آغاز لیگ برتر ایران به معرفی گران‌ترین و البته ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ کشورمان پرداخته است.

به گزارش مشرق، بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال درحالی کمتر از ۲۰ روز دیگر آغاز خواهد شد که فصل نقل و انتقالات تابستانی با جابه‌جایی‌ها جذاب و بازگشت برخی از لژیونرهای فوتبال کشورمان به ایران همراه بود. با بازگشت برخی از لژیونرها به لیگ برتر در آستانه جام ملت‌های آسیا حالا ارزش لیگ برتر ایران و باشگاه‌های حاضر در آن افزایش یافته، از همین رو با هم به بررسی ۱۰ بازیکن ارزشمند لیگ برتر خلیج فارس در فصل جاری خواهیم پرداخت.

۱۰ - مرتضی پورعلی‌گنجی، آرمین سهرابیان و رضا شکاری

در رده دهمین بازیکنان ارزشمند لیگ بیست و سوم مدافعان سرخابی‌ پایتخت قرار می‌گیرند. مرتضی پورعلی گنجی که سال گذشته به لیگ برتر بازگشت و یکی از عوامل قهرمانی این تیم در لیگ بیست و سوم بود در سایت ترانسفر مارکت ۷۰۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است. در مقابل آرمین سهرابیان نیز که در این فصل بعد از ۴ سال باز هم لباس استقلال را برتن خواهد کرد همانند همتای خود در پرسپولیس ۷۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است. لازم به ذکر است رضا شکاری مهاجم جدید سپاهانی‌ها که در این فصل به جمع شاگردان ژوزه مورایس ملحق شده است نیز ۷۰۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۹ - شهاب زاهدی و پیام نیازمند

مهاجم جدید سرخ‌پوشان بعد از حضور در لیگ کره‌جنوبی، ایسلند، اوکراین و مجارستان سرانجام در آستانه جام ملت‌های آسیا تصمیم گرفت بعد از ۷ سال بار دیگر به ایران و پرسپولیس بازگردد تا یکی از گزینه‌های امیر قلعه‌نویی در قطر باشد. مهاجم ۲۷ سال سرخ‌پوشان در لیگ بیست و سوم در ترانسفرمارکت ۷۵۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است. پیام نیازمند هم که بعد از حضور قرضی در سپاهان حالا قراردادش با اصفهانی‌ها در این فصل دائمی شده است ارزشی معادل مهاجم پرسپولیس دارد.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۸ - گوستاوو، حسین پورحمیدی و آلوارو خیمنز

رتبه هشتمین بازیکنان ارزشمند لیگ برتر در اختیار ۳ مهره تراکتور قرار دارد. گوستاوو واگنین که در فصل گذشته به جمع پورشورها اضافه شد و از مهره‌های کلیدی خیمنز در لیگ بیست و سوم بود، ۸۰۰ هزار دلار ارزش‌ دارد. حسین پورحمیدی سنگربان این فصل تراکتوری‌ها هم که این فصل بعد از دو سال حضور قرضی در آلومینیوم اراک راهی تبریز شده است همین مقدار قیمت گذاری شده است. آلوارو خیمنز مهاجم جدید تراکتوری‌ها که سابقه بازی در لاس‌پالماس و کادیز را در کارنامه خود دارد نیز دیگر بازیکن این تیم است که ۸۰۰ هزار دلار ارزش دارد.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۷ - دانیال اسماعیلی فر

اسماعیلی‌فر را می‌توان یکی از مهره‌های کلیدی یحیی گل‌محمدی در مسیر سومین دبل قهرمانی پرسپولیس در تاریخ دانست. این مدافع ۳۰ سال با ثبت ۶ پاس گل بعد از مهدی ترابی دومین پاسور برتر سرخ‌پوشان در لیگ بیست و دوم بود. همچنین وی در این فصل ۳ بار موفق شد برای این تیم گلزنی کند. اسماعیلی‌فر که همچنان مهره قابل اتکا گل‌محمدی در پست دفاع راست می‌باشد تنها بازیکن حاضر در لیگ برتر ایران است که ارزش او ۸۵۰ هزار دلار اعلام شده است.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۶ - سامان فلاح

کاپیتان دهه هشتادی پیکان چشم بسیاری از تیم‌های لیگ برتری را در دوفصل اخیر به خود معطوف کرده است. این مدافع ۲۲ ساله که هم‌اکنون با تیم فوتبال امید ایران در ترکیه حضور دارد مورد توجه باشگاه‌های بزرگ بود و در نهایت راهی گل‌گهر شد. کاپیتان دوم تیم فوتبال امید تنها بازیکن ایرانی است که در ترانسفرمارکت ۹۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۵ - شهریار مغانلو، میلاد سرلک و سعید صادقی

آقای گل بیست و دومین دوره لیگ برتر خلیج فارس درحالی یک فصل دیگر با طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود قرارداد دارد که گفته می‌شود این مهاجم در آستانه حضور در پرسپولیس قرار دارد. شهریار مغانلو که در اردو سپاهانی‌ها در ترکیه نیز حضور داشت در سایت ترانسفرمارکت ۱ میلیون دلار ارزش‌گذاری شد. سعید صادقی و میلاد سرلک دو مهره کلیدی سرخ‌پوشان در لیگ بیست و دوم درحالی موفق شدند در پایان این فصل با این تیم به قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دست پیدا کنند که قرارداد این دو بازیکن با پرسپولیس به اتمام رسید. بعد از مذاکرات صورت گرفته بین باشگاه و این دو بازیکن قرارداد خود را با پرسپولیس تمدید کردند تا در لیگ بیست و سوم نیز شاگرد گل‌محمدی باشند. ارزش این دو بازیکن در ترانسفرمارکت ۱ میلیون دلار اعلام شده است.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۴ - علیرضا بیرانوند، کوین یامگا، رضا اسدی و امید نورافکن

سنگربان شماره یک تیم ملی در نقل و انتقالات تابستانی در آستانه رقم زدند جنجالی‌ترین انتقال تاریخ فوتبال از پرسپولیس به استقلال بود. بیرانوند که در سالیان اخیر خود را تبدیل به گلر شماره یک ایران کرده است سرانجام بعد از حواشی و جنجال‌های فراوان تصیمی گرفت تا دو فصل دیگر به کار خود در پرسپولیس ادامه دهد. دروازه‌بان پرسپولیس در سایت ترانسفر مارکت یک میلیون و دویست هزار دلار ارزش گذاری شده است. ستاره فرانسوی آبی‌پوشان پایتخت که با ثبت ۷ پاس گل یکی از مهره‌های کلیدی استقلال در لیگ بیست و دوم بود بعد از بازگشت از کشور خود حضور فعالی در تمرینات استقلال داشته است. ارزش کوین یامگا در ترانسفر مارکت نیز یک میلیون و دویست هزار دلار است.

دو بازیکن بعدی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران که از سوی ترانسفرمارکت یک میلیون و دویست هزار دلار قیمت گذاری شده‌اند در این فصل لباس سپاهان را بر تن خواهند کرد. امید نورافکن که با ۷ گل زده دومین گلزن برتر طلایی‌پوشان در لیگ بیست و دوم بود در این فصل نیز یکی از مهره‌های قابل اتکا مورایس خواهد بود که این مربی پرتغالی حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. رضا اسدی آقای گل تراکتور هم در این فصل تصمیم گرفت بعد از ۷ سال دوباره لباس سپاهان را بر تن کند و با توجه به درخشش این بازیکن در اردو ترکیه پیش‌بینی می‌شود این ستاره ملی پوش در لیگ بیست و سوم نیز به عملکرد خوب خود ادامه دهد.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۳ - مهدی ترابی

بدون شک مهدی ترابی تاثیرگذارترین بازیکن سرخ‌پوشان در مسیر قهرمانی این تیم در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی بود. ترابی در فصلی که گذشت با ثبت ۹ گل زده و ۹ پاس و تاثیر روی ۱۸ گل پرسپولیس نقش به‌سزایی در دبل قهرمانی این تیم داشت. هافبک ۲۹ ساله سرخ‌پوشان که در این فصل پیشنهادات قابل توجه‌ای از کشورهای حوزه خلیج فارس داشت ترجیح داد به کار خود در پرسپولیس ادامه دهد تا با یک میلیون و سیصد هزار دلار سومین بازیکن ارزشمند لیگ بیست و سوم باشد.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۲ - مهرداد محمدی و ریکاردو آلوز

۲۷ تیرماه ۱۴۰۱ زمانی که ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تیم غیرت قزاقستان به جمع تراکتوری‌ها ملحق شد کمتر کسی فکر می‌کرد که پورشورها یکی از بهترین بازیکنان خارجی لیگ برتر را به خدمت گرفته‌ باشند. آلوز فصل گذشته با اختلافی فاحش و با ثبت ۱۳ پاس گل به عنوان برترین پاسور لیگ بیست و دوم معرفی شد. وی که در نیم فصل دوم مورد توجه ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال قرار گرفته بود قرارداد خود را با تبریزی‌ها به مدت سه سال دیگر تمدید کرد. با توجه به عملکرد قابل قبول تراکتور در فصل نقل و اتقالات به نظر می‌رسد آلوز همچنان ستاره اول پرشورها در لیگ بیست و سوم باشد و پاکو خمس حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده باشد.

مهرداد محمدی بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل خوب در لیگ قطر در سال منتهی به جام ملت‌های آسیا تصمیم گرفت به فوتبال ایران بازگردد. وی که بارها و بارها از علاقه خود و برادرش به پرسپولیس خبر داده بود در اقدامی عجیب با قراردادی دو ساله راهی تیم رقیب سرخ‌پوشان یعنی استقلال شد تا شاگرد جواد نکونام در این تیم شود. ارزش آلوز و محمدی در ترانسفر مارکت یک میلیون و پانصد هزار دلار اعلام شده است.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

۱ - محمدحسین کنعانی زادگان

مدافع ۲۹ ساله تیم ملی ایران در حالی ۲ سال پیش با پرسپولیس در لیگ بیست و دوم به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد که در انتهای این رقابت‌ها اعلام کرد از جمع سرخ‌پوشان جدا خواهد شد. کنعانی در این دو فصل راهی لیگ ستارگان قطر شد و لباس الاهلی را بر تن کرد. وی در ۴۱ بازی برای این تیم به میدان رفت و موفق شد ۷ بار برای این تیم گلزنی کند. مدافع تیم ملی ایران برای تثبت جایگاه خود در تیم ملی در سال جام ملت‌های آسیا تصمیم گرفت بار دیگر به ایران باز گردد و برای سومین بار در دوران حرفه ای خود به جمع سرخ‌پوشان پایتخت ملحق شود. کنعانی زادگانی در حالی عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ بیست و سوم را به خود اختصاص داده که وی تنها بازیکن شاغل در لیگ برتر است که ارزش او ۲ میلیون دلار تخمین زده شد.

گران‌ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمیدرضا IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    حیف پول
    • تلیا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      1 0
      دروغ گو
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    2 0
    سلام ما که راضی نیستیم از این همه بی انصافی که حقوق کارگر چند صدهزار برابر کمتر از این آقایون هست!! اینها سقف قرار دادشد چند میلیاردی دارند ولی سقف حقوق کارگر چند میلیون هست!!@ واقعا جای تاسف داره کجاست عدالت؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    1 0
    آفرین که در این وضعیت اقتصادی بد از جیب مردم خصوصاً کارگران و بازنشستگان میزنید به اینا می‌دین سال قبل مشخص شد خرج باشگاه استقلال و پرسپولیس از جیب بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت میشود
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    بجای این مقالات یکبار وجدانت رو ملاک عمل کن یک لیست از کل خریدها و قراردادهای تموم باشگاهها ( سرجمع ) در یکسال که همه هم از بیت الماله ارائه بده تا ببینی چطور اول از همه سر خودت از رقم افسانه ایش سوت میکشه . بعدش هم اگر خدا زلزله مهیب و بسیار بالا فرستاد قطعا علتش رو می فهمی
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    مهدی ترابی بهترین بازیکن فصل قبل بود نفر اول باید او‌ باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس