کد خبر 1509823
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
روایت قاسم‌پور از سازمان مافیایی دلال‌ها در ایران/ انتقال مربی به شرط جذب ۸ بازیکن!

مربی پیشین فوتبال درباره وجود دلالی در فوتبال ایران گفت: دلالان با مربیان و مدیران هم زد و بند می‌کنند. دلال یک مربی را به فلان تیم می‌فرستد به شرطی که ۸ بازیکن از او بگیرد.

به گزارش مشرق، مجید جلالی، حسین فرکی و محمد احمدزاده، پیشکسوتان فوتبال ایران موارد تکان‌دهنده‌ای از دلالی در لیگ برتر بیان کرد. آن‌ها از قدرت شبکه دلالی در فوتبال ایران گفتند و از حضور دلالان در تیم ملی نیز صحبت کردند.

ردپای مربیان منشوری

ابراهیم قاسمپور درباره دلالی در فوتبال اظهار کرد: دلالی در فوتبال ما تازگی ندارد. یادم است در دوره‌ای مربیان منشوری را محروم کردند. برخی از این مربیان را از لیگ برتر برداشتند اما اخراجشان نکردند. به آن‌ها چراغ سبز نشان دادند که بروید و در لیگ‌های پایین‌تر کارتان را انجام دهید. معلوم بود که فساد در فوتبال چقدر زیاد است. زمانی که هیچ مرجع قاطعی در بخورد با فساد وجود ندارد، دلالی رواج پیدا می‌کند.

سازمانی مافیایی که مانند موریانه پیش می‌رود

او ادامه داد: نظارتی در این زمینه وجود ندارد. در زمینه‌های دیگر هم نظارت بسیار کم است، چه برسد به فوتبال. برخی از مربیان هم در این شبکه با دلالان ارتباط برقرار می‌کنند. سازمانی مافیایی ایجاد شده که موریانه وار به پیش می‌رود. هیچ برخوردی با آن نشده و اکنون هم نمی‌شود. به نظر من این بحث‌ها بی‌خود است. در سیستم اقتصادی کشور هم چنین مواردی داریم که یک نفر میلیاردها تومان به جیب می‌زند و بعدا متوجه می‌شویم این آدم کاره‌ای نبود و قربانی شده بود.

بازیکن ۸ میلیاردی که سه بازی هم انجام نداد

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: در وضعیت امروز فوتبال یک نفر خودش را جلو می‌اندازد و چون اعتبار و آبرویی ندارد، بقیه پشتش قایم می‌شوند. شک نکنید وضعیت فوتبال ما همین است. پارسال من مدیرفنی صنعت نفت بودم که سال قبلش یک بازیکن جذب کرده بودند و هزینه‌اش بیش از دو میلیارد شده بود. من بودم دویست میلیون هم به او نمی‌دادم اما همان بازیکن به تیم دیگری رفت و ۸ میلیارد قرار داد بست. در طول فصل سه بازی هم برای آن تیم انجام نداد.

بیشتر بخوانید:

اعلام پردرآمدترین چهره فوتبال ایران؛ ۱۲۷ میلیارد تومان

دلال می‌گفت بابت هر بازیکن ۴۰ درصد برای خودت!

او ادامه داد: آن بازیکن برای صنعت نفت هم زیاد بازی نکرد و در ۳۰ بازی، سه گل به ثمر رسانده بود. سوال این است که چطور یک بازیکن که گلزن خوبی نبود و خلاقیتی نداشت، به این قیمت رسید؟ یک جای کار ایراد دارد. من چند جا گفتم و به خیلی‌ها هم برخورد. زمان ما پولی نبود و گلایه‌ای نداریم. وقتی روی یک بازیکن قیمت بالا می‌گذارید، باید ارزشش را هم داشته باشد. من ۱۰ دقیقه بازی‌های لیگ را نگاه می‌کنم، خوابم می‌گیرد. فوتبال ما کیفیت ندارد و بازیکنی در لیگ نمی‌بینم که دو میلیارد ارزش داشته باشد.

زدوبند دلال‌ها با مربیان و مدیران/ انتقال مربی به شرط جذب ۸ بازیکن!

داستان دلالی که داور بود!

مربی پیشین صنعت نفت درباره دلالی در میان داوران گفت: در زمانی که سرمربی صنعت نفت بودم، یک داور به من گفت یک میلیون و نیم یا سه میلیون که دقیقا یادم نمی‌آید، به من بدهید تا بازی را برایتان دربیاوریم. کمی فکر کردم و گفتم این مدیرعامل به من پول می‌دهد که تیمم نتیجه بگیرد. اگر قرار است به اطرافیانمان پول بدهیم، دیگر من چه کاره‌ام؟ گفتم برو و با مدیرعامل صحبت کن. او وقتی شنید متعجب و عصبانی شد و تن به این کار ندادیم. در نهایت آن بازی را ۳ بر یک بردیم. البته بعدش پدرمان را در آوردند.

یک مربی نتیجه نمی‌گیرد و هر سال تیم دارد

او ادامه داد: اکنون پول که بی‌ارزش شده، بیشتر این اتفاقات بیشتر رخ می‌دهد. مربی‌ای داریم که نتیجه نمی‌گیرد اما در سه تیم مختلف کار می‌کند. او حتما کسی پشتش است و دلال دارد. تا عزم ملی و قاطعی وجود نداشته باشد، هیچکس نمی‌تواند جلوی این فساد را بگیرد. کسی که این کارها را نکرده، می‌ترسد و راه را بلد نیست. ما نمی‌توانیم دقیق‌تر در این رابطه صحبت کنیم چون وارد این مسائل نشدیم. خلافکارها راه را هرجور شده برای خود باز می‌کنند. چند مربی داریم که عملکرد موفقی نداشتند و از این تیم به آن تیم می‌روند. نتایج هم ضعیف بوده است. چگونه این اتفاق افتاده است؟ چرا هیچ آدم جدیدی وارد نشده است. چه کسی پشت این افراد است؟

دلالی یک مربی را به شرط گرفتن ۸ بازیکن به تیم مدنظرش می‌برد

قاسمپور همچنین اضافه کرد:‌ مثلا من اطلاعات دارم یک مربی در مرحله نهایی شدن حضور در یک تیم بود اما از بالا گفتند فلان مربی نباشد و فلان مربی را سرمربی‌ کنید. این‌ها اعمال قدرت است و آدم‌هایی که زور دارند مربیان را جا به جا می‌کنند. دلالان با مربیان و مدیران هم زد و بند می‌کنند. دلال یک مربی را به فلان تیم می‌فرستد به شرطی که ۸ بازیکن از او بگیرد. من ۵۰ سال در فوتبال هستم و سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی در فوتبال داخل و خارج از ایران کار کردم. یک میلیارد پول ندارم اما یک بازیکن معمولی قرارداد ۱۵ میلیاردی می‌بندند.

در ورزش ما فساد بی‌داد می‌کند

این مربی پیشین فوتبال درباره دلالی در تیم ملی گفت: من نمی‌توانم در این خصوص با قاطعیت صحبت کنم. می‌گویند در زمان کی‌روش یا مربی دیگری بازیکن به تیم ملی می‌آورد و ترانسفرش می‌کرد. این شبهات بی‌دلیل به وجود می‌آید. این‌که یک بازیکن بدون عملکرد درخشان به تیم ملی دعوت می‌شود و لژیونر می‌شود، دارای شبهه است. مردم فوتبال را می‌فهمند. مگر می‌شود بازیکنی که تاثیرگذار نیست به تیم ملی دعوت شود؟ در ورزش ما فساد بی‌داد می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس