امیر آشتیانی

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران اساساً در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که هیچ فردی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند.

به گزارش مشرق، امیر محمدرضا آشتیانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۸ تیرماه) در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت:‌ در ابعاد مختلف در حوزه‌های شناوری، بالگردی، پهپادی، رزم زمینی و سایر حوزه‌ها وزارت دفاع با توجه به ماموریت پشتیبانی از نیروهای مسلح و ارتباطی که با شرکت‌های دانش بنیان داریم، به دنبال این هستیم که نیروهای مسلح را به تسلیحات جدید تجهیز کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد:‌ ارتقاء سلاح‌های قبلی را در دستور کار داریم.

امیر آشتیانی درباره ناوشکن دماوند اعلام کرد که وزارت دفاع، ارتش و ستاد کل پیگیرکار هستند و ان‌شاءالله به‌زودی به آب انداخته می‌شود.

وزیر دفاع در واکنش به اعزام ناو و جنگنده به خلیج فارس تصریح کرد:‌ آمریکا کارهای خودش را دنبال می‌کند، جمهوری اسلامی ایران اساساً در مرحله‌ای از اقتدار و توانمندی است که هیچ فردی نمی‌تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند. این موضوع در فرمایشات روز گذشته سردار باقری نیز عنوان کرد.

وی افزود:‌ ما از این مرحله گذر کرده‌ایم و یک نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی داریم که آن را دنبال می‌کنیم که همه این‌ها حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران رو به پیشرفت و توسعه است.

تمایل کشورهای جهان برای برقراری ارتباط با ایران

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت ویژه برخوردار هستند دلیل آن هم این است که کشورهایی که در محور مقاومت و مستقل هستند و در مسیر مبارزه با سلطه‌طلبی و یکجانبه‌گرایی آمریکا قرار دارند این کشورها همواره مورد توجه خواهند بود.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که در ابعاد مختلف این کشورها و به ویژه کشورهای آمریکای لاتین را حمایت کنیم. اخیراً هم سفر رئیس جمهور به آن منطقه داشتیم الان هم کشورهای آن مستقل آن منطقه تمایل زیادی دارند که با ایران ارتباط و تعامل داشته باشند. ما هم در دنیا به شکلی رفتار کرده‌ایم که مورد توجه قرار گرفته‌ایم.

وزیر دفاع گفت: صداقت و استحکام جمهوری اسلامی در ابعاد بین‌المللی و حضور در مناطق مختلف و همچنین قدرت منطقه‌ای ما نشان از این دارد که کشورهای دیگر تمایل زیادی دارند که با جمهوری اسلامی ارتباط داشته باشند.

وی افزود: کشور بولیوی هم کشور مستقلی است که تلاش می‌کند در ابعاد فناوری، علم و دانش و امور صنعتی و سایر موارد توسعه پیدا کند و ما هم به این کشور و هم به سایر کشورها کمک خواهیم کرد.

ایران یک قدرت پهپادی در دنیاست
امیر آشتیانی درباره پیشنهاد خرید پهپاد از عربستان گفت: این‌گونه نیست که بخواهیم کشور خاصی را مورد توجه قرار دهیم چرا که ما قدرت پهپادی در دنیا هستیم قطعا پهپاد نقش مهمی در حوزه های رزمی، شناسایی و کشاورزی، امور خدماتی و صنعتی دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی این توانمندی را دارد و غالبا همه کشورها به‌دنبال این هستند که برای ارتقای توان دفاعی‌شان از پهپاد استفاده کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که کدامیک از پهپادهای جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: همه پهپادهای ما مورد توجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس