کد خبر 1509580
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
والیبالیست ۲۰ ساله که بهترین پاسور جهان شد

پاسور تیم ملی والیبال جوانان گفت: سه ماه صبح و بعد از ظهر تمرین پرفشار داشتیم و در حدی پیش می‌رفت که بچه‌ها گریه می‌کردند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد تا این عنوان برای دومین بار در تاریخ والیبال ایران تکرار شود. در پایان این رقابت‌ها عرشیا به‌نژاد به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد.

این بازیکن ۲۰ ساله که سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان را دارد گفت‌وگویی انجام داده است و در مورد تمرینات پرفشاری که برای حضور در قهرمانی جهان پشت سر گذاشته‌اند، صحبت کرد. او پا جاپای سعید معروف گذاشتن را بلندپروازانه دانست و به داستان انتقام از لهستان اشاره کرد.

به‌نژاد در مورد قهرمانی جهان و عملکرد ایران در این مسابقات گفت: مسابقات سختی بود و تمام قدرت‌های جهان حضور داشتند. ما هم با تمرینات خوبی که انجام داده بودیم پا به این مسابقات گذاشتیم. سه ماه صبح و بعد از ظهر تمرین پرفشار داشتیم و در حدی پیش می‌رفت که بچه‌ها گریه می‌کردند. خدا را شکر مزد زحماتمان را گرفتیم و بدون باخت قهرمان جهان شدیم. این هم رکوردی است که هیچ تیمی تا به حال بدون باخت قهرمان نشده بود و این اتفاق برای ما افتاد.

او در ادامه افزود: از عملکرد خودم هم راضی بودم و در تمام مسابقات عملکردی را ارائه دادم که رضایت داشتم. خوشبختانه در پایان مسابقات هم به عنوان بهترین پاسور جهان انتخاب شدم.

والیبالیست ۲۰ ساله که بهترین پاسور جهان شد

به‌نژاد در واکنش به اینکه می‌تواند پا جای پای سعید معروف بگذارد و همچون او پاسور مطرحی شود، بیان کرد: آقای معروف اسطوره است و نه تنها در آسیا بلکه در جهان همه او را می شناسند. تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم بتوانم از نظر خودم و بقیه جزو بهترین‌ها باشم.

او در مورد عملکرد ایران در دور مقدماتی قهرمانی جهان که به تیم‌هایی چون تایلند و تونس ست داد، گفت: برای قهرمانی وارد مسابقات شده بودیم و به تیم‌های ضعیف‌تر نگاه کمتری داشتیم. در ست اول بازی با تایلند هم ۲۵ بر ۵ برنده شدیم اما ست بعدی را باختیم. بخاطراین بود که تیم‌ها را دست کم گرفتیم. فکر می‌کردیم همه تیم‌ها خیلی راحت مقابل ما می‌بازند. به همین دلیل بازی اول سه بر یک شد و بازی با تونس هم دو ست عقب افتادیم. شاید حس غروری داشتیم که این چالش برایمان خیلی خوب بود تا خودمان را جمع کنیم. از بازی با بحرین دیگر شروع به پیروزی‌های سه بر صفر کردیم.

به‌نژاد در مورد پیروزی مقابل لهستان در قهرمانی جهان گفت: در مسابقات نوجوانان جهان که دو سال قبل در تهران برگزار شد، به لهستان سه بر صفر باختیم. در نیمه نهایی هم باز به این تیم خوردیم که سه بر یک شکست خوردیم و به فینال نرسیدیم. با بچه‌ها گفتیم باید انتقام دوسال قبل را بگیریم. به همین دلیل همه در بازی با این تیم قدرتی بیشتر از حد داشتیم و می خواستیم به گونه ای برنده شویم که لهستان ضربه بخورد.

والیبالیست ۲۰ ساله که بهترین پاسور جهان شد

پاسور تیم ملی جوانان در مورد راهیابی به تیم بزرگسالان گفت: امیدوارم سختی و زحمتی که کشیدم و توانستم بهترین پاسور جهان شوم سکوی پرتاب خوبی برای من باشد. اگر به تیم ملی بزرگسالان وارد شوم همه تلاشم را می‌کنم تا عملکرد خوبی داشته باشیم.

او تیم جوانان فعلی را پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان دانست و بیان کرد: با آقای گلزاده در تیم باشگاهی هم بازی کرده‌ایم و در زمین چشم بسته هم را پیدا می‌کنیم. همه با هم هماهنگی خوبی در زمین داریم و اگر کسی خراب کند بقیه حمایت می‌کنند. این همدلی درتیم بود و دست به دست هم دادیم. همه بازیکنان قابل هستند و امیدوارم همه یک روزی به تیم ملی بزرگسالان برسیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس