کد خبر 1509207
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
خودرو نمایه

کلیات ماجرا نشان می‌دهد که هم افراد حقیقی می‌توانند خودروی کارکرده وارد کنند و هم اشخاص حقوقی. اما واردات خودرو کارکرده شرایط و ضوابط خاص خود را دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، چند شرط برای واردات خودروی کارکرده وجود دارد؛ اولین شرط این است که همه افراد حقیقی امکان واردات این خودروها را ندارند و تنها افرادی می‌توانند خودرو وارد کنند که کارت بازرگانی داشته باشند.

شرط دیگر این است که منشا ارز واردات خودرو باید مشخص باشد و افراد باید اعلام کنند منشا ارزی که قرار است با آن خودرو وارد کنند چیست و از کجا تامین می‌شود.

شرط دیگر برای واردات این است که تنها می‌توان خودروهایی را وارد کرد که عمر آن‌ها کمتر از ۵ سال باشد و واردات خودرو با عمر بالاتر مجاز نیست. این موارد کلیت شروط واردات خودروی کارکرده به کشور است. البته پیش از این شرط داشتن نمایندگی برای واردات خودروها و شرط انتقال فناوری مطرح بود که اکنون گفته می‌شود این شروط حذف شده است.

البته این کلیاتی است که مقاماتی، چون رئیس مجلس و قائم مقام وزارت صمت درباره جزئیات واردات خودروهای کارکرده عنوان کرده‌اند. اما همچنان باید منتظر آیین‌نامه واردات خودرو بود. آیین‌نامه‌ای که روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس بر تدوین آن تاکید کرد.

جزئیات واردات خودروهای کارکرده

اما جز این موارد، پیش از این جزئیات دیگری درباره خودروهای کارکرده مطرح بود. در مرحله اول واردات خودرو نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صمت و گواهی از سازمان استاندارد و محیط زیست دارد.

در مرحله بعدی، واردکننده باید منشا ارز وارداتی خودرو را مشخص کند و به تایید بانک مرکزی برساند.

حقوق ورودی خودروهای وارداتی

اما واردات خودروهای کارکرده شامل چند درصد حقوق ورود می‌شود یا به عبارتی تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟ بر اساس بخشنامه واردات خودروهای سواری، حقوق گمرکی خودروها بستگی به حجم موتور و نوع سوخت و قوای محرکه آن دارد. در دو جدول فوق، حقوق ورودی خودروهای بنزینی و هزینه‌های گمرکی واردات خودروهای دست دوم را می‌توانید دنبال کنید.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مولا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 0
    کو جدول فوق؟
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    2 0
    شروط واردات خودروی کارکرده برای افراد حقیقی چیزی جز تسهیل واردات خودرو برای مافیاها و دزدان خودرویی نیست و نتیجه ای جز افزودن پول آنها و اطرافیان و شرکای ایشان نمی باشد... مهار تولید و رشد تورم !!!
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    1 2
    به جای این گونه مسخره بازی ها،مسیر تولید واقعی خودرو توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی و خارجی و سرمایه گذاران غیر حکومتی- دولتی را در ایران تسهیل نمایید تا هم بر کمیت تولید داخلی و هم کیفیت آن افزوده گردد بطوری که همانند سایر کشورهای توسعه یافته، میزان تولید و تنوع بر میزان تقاضا سبقت گیرد... در آنصورت مطمئنا و مسلما مردم خودروی با کیفیت بالا و قیمت بسیار ارزان خریداری خواهند نمود... همچنین دست مافیای گردن کلفت نیز قطع خواهد شد.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 5
    پیشنهاد می دهم به جای گشت ارشاد عفاف و حجاب، گشت ارشاد و بازداشت مافیاهای خودرویی راه اندازی شود... در آنصورت کلیه مشکلات خودرویی کشور حل می شود و اقتصاد جامعه رو به بهبودی می رود و بانوان عزیز جامعه به جای روسری و مقنعه و چادر حتما به دور خود پتو می پیچند ...
  • BE ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 0
    آقا من میخوام بعد از ۲۷ سال برگردم ایران یه هوندا CR-V هاببربد موتور ۲۰۰۰سی سی دارم ماله سال ۲۰۲۱. شرایط چیه؟ میتونم بیارم یا ردش کنم بره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس