آمادگی ایران برای تأمین نیازهای دفاعی بولیوی

وزیر دفاع در دیدار وزیردفاع بولیوی در تهران گفت: صنایع دفاعی ایران برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و فناوری پیشرفته بولیوی آمادگی دارد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ آشتیانی ضمن تبریک روز استقلال بولیوی افزود: آمریکای لاتین و به ویژه کشورهای انقلابی و مستقل آن در سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وزیر دفاع با بیان این که روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همسو در آمریکای لاتین از جمله بولیوی نمونه‌ای از روابط میان کشورهای مستقل است خاطر نشان کرد: ایران از هر کس که مقابل زورگویی ایستادگی کند حمایت می‌کند و ما باید با تقویت اراده‌ها و افزایش همکاری‌ها، در مقابل این سیاست سلطه جویانه ایستادگی کنیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه شاهد شکست سیاست‌های دوران یکجانبه گرایی هستیم، تصریح کرد: جهان، در حال گذار به نظام بین المللی جدیدی است که در آن مجموعه‌ای از کشورهای مستقل با همکاری یکدیگر به دنبال مشارکت بیشتر در عرصه منطقه‌ای و جهانی هستند و در این میان ایران و بولیوی به عنوان دو کشور مستقل و انقلابی می‌توانند در دو جغرافیای متفاوت به ایفای نقش بپردازند. لذا؛ استحکام روابط ایران و بولیوی یک الزام راهبردی است.

وزیر دفاع ضمن اعلام آمادگی برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و فناوری پیشرفته جهت مقابله با تهدیدات، تصریح کرد: معتقدیم تقویت مناسبات دفاعی دوجانبه، موجب افزایش قدرت بازدارندگی دولت بولیوی می‌شود.

وزیر دفاع بولیوی در ادامه این دیدار، با بیان اینکه ملت‌هایی که برای آزادی خود تلاش می‌کنند باید به طرق و اشکال مختلف با یکدیگر متحد شوند، گفت: این دیدار فرصت تعمیق روابط برای اهداف مشترک را برای دو کشور بیشتر خواهد کرد.

«ادموندو نوبیو آگیلار» با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما یک الگو جهت رسیدن آزادی ملت‌ها به شمار می‌رود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای است که توانسته طی این سال‌ها نه تنها برای حفظ و آزادی ملت خود تلاش کند بلکه با وجود تحریم‌های مختلف موفق شده است در حوزه علم و فناوری به ویژه امنیت و حوزه دفاعی به موفقیت‌های قابل توجهی دست بیابد.

وزیر دفاع دولت بولیوی با اشاره به انقلابی که در این کشور از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است، گفت: در طی این ۱۴ سال گذشته توانستیم در حوزه اقتصادی، اجتماعی و رفاه ملی به موفقیت‌هایی دست یابیم و همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت، حوزه‌های علمی و دفاعی با جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • خخخ IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    6 7
    ایران خودش می ره از روسیه کاماز می خره به پاکستان برا جنگنده التماس می کنه یه تانک نساخته بیست ساله یه هواپیما ساخته نیازهای بولیوی رو رفع کنه؟؟؟ خخخخ
    • سید حسن IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      8 4
      خفه
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      2 2
      14:17 پس قبول دارین که دارین دروغ میگین ایران به روسیه پهپاد و موشک فروخته دیگه؟! هر دوتاش که نمیشه، یا الان داری دروغ میگی یا وقتی میگین فروخته، تصمیم بگیر بیا ببینیم چی میگی!! ،خخخخخخخخخخخ
    • US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      1 1
      مگه نیاز های یک قوای نظامی فقط تانک و جنگنده و هواپیماست؟ گلوله سلاح‌های انفرادی؟ انواع توپخانه و گلوله های توپخانه، انواع راکت و موشک و سامانه های پدافنذی و تعمیر و بازسازی های اساسی تجهیزات و غیره هم لازمه که ما از پسش برمیاییم
    • خخخ IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      1 0
      15:02 من گفتم؟ می شه مدرک یا عکس صفحه بیاری نشون بدی؟ وگرنه صبح ظهر شب یدونه. درضمن هدف من حفظ خوداتکایی کشوره و خرید سه هزار کاماز ابروی ما رو می بره.اوکراینم برا ما بهتر از روس بوده
    • فا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      2 0
      اینجا رو مشرق گذاشته که ملت نظر بذارن. جوجه دیکتاتور گورتو کم‌می کنی یا با لگد بیافتم دنبالت؟
  • US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    3 0
    خواهش میشه که تا حد ممکن انتقال فناورز نکنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس