برگزاری نشست امنیتی در کربلا برای تأمین امنیت ماه محرم

فرماندهی عملیات کربلای معلی از برگزاری نشست امنیتی در این شهر جهت تقسیم وظایف بخش‌های مختلف برای تأمین امنیت ایام محرم خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالیکه دو روز بیشتر به آغاز ماه محرم الحرام باقی نمانده است، فرماندهی عملیات کربلای معلی (زیر مجموعه ارتش عراق) از برپایی نشست امنیتی برای تأمین امنیت زائران خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری آفاق، سرلشکر «علی الهاشمی» فرمانده «فرماندهی عملیات کربلا» در یک کنفرانس خبری گفت که این نشست امنیتی با نظارت و اشراف «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق انجام گرفته است.

او همچنین خبر داد که چند مسیر اظافی به سمت کربلای معلی از جمله مسیر بغداد به «جرف النصر» و سپس کربلا و همچنین مسیر تازه‌ای در مجاورت بابل برای حرکت زائران باز خواهد شد.

الهاشمی همچنین از برپایی اتاق عملیات و هماهنگی از تاریخ یکم محرم الی ۱۳ محرم خبر داد و گفت که نمایندگان وزارت دفاع، وزارت کشور، و الحشد الشعبی و نیروی هوایی در این اتاق عملیات حضور دارند.

این عالی‌ترین مقام نظامی مستقر در استان کربلا همچنین از انجام تمامی هماهنگی‌ها با بخش‌های مختلف دولت عراق برای تسهیل رفت و آمد و انتقال زائران خبر داد.

سرتیپ «عزیز هاشم» مدیر عملیات وزارت کشور عراق نیز در این کنفرانس خبری گفت که این وزارتخانه تمامی امکانات لازم را برای هرچه بهتر شدن شرایط زوار در اختیار فرماندهی عملیات کربلا قرار داده است.

دو روز به آغاز ماه محرم (روز چهارشنبه) باقی مانده است، با این حال بخش‌های مختلف عراق از هفته‌های پیش وظایف خود را برای تأمین امنیت و تأمین لجستیکی زیارت میلیونی زائران آغاز کرده‌اند.

در این میان از تاریخ ۱۶ تیر ماه الحشد الشعبی در استان دیالی طرح امنیتی خود را با سه هزار نیرو آغاز کرده است. استانی که محل ورود عمده زائران ایرانی به خاک عراق محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس