خداد کاخ آرزوهای مونیخی‌ها را واژگون ساخت

یک رسانه ورزشی ایران در دهه هفتاد به قدری از درخشش ستاره مشهدی تیم ملی ذوق زده شده بود که نوشت: خداداد «باواریایی»‌ها را ناک‌اوت کرد.

به گزارش مشرق، غزال تیزپای فوتبال ایران در سال ۱۳۷۵ عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به‌دست آورد و در باشگاه کلن آلمان هم خوش می‌درخشید. عزیزی که اولین فصل حضورش در فوتبال آلمان را پشت‌سر می‌گذاشت، اسفند ۱۳۷۶ در یک بازی تاریخی مقابل بایرن‌مونیخ عملکردی خیره‌کننده از خودش برجا گذاشت و وضع جدول طوری بود که نمایش او در اذهان فوتبال‌دوستان آلمانی برای ابد باقی ماند.

مجله کیهان ورزشی همان هفته گزارشی ویژه از این درخشش منتشر کرد و در آن به تحسین عملکرد خداداد عزیزی، ستاره مشهدی تیم‌ملی فوتبال ایران و باشگاه کلن آلمان پرداخت. در ادامه، بخش‌هایی از این گزارش را از نظر خواهید گذراند:

خداداد عزیزی بهترین فوتبالیست آسیا در سال گذشته و مهاجم خوش‌تکنیک تیم‌ملی فوتبال ایران، شگفتی بزرگ هفته پیکارهای «بوندس‌لیگا» بود که امیدهای قهرمانی تیم محبوب شهر مونیخ را با بازی زیبایش نقش‌برآب کرد.

پذیرایی قیصر و یارانش از قعرنشینان

تیم فوتبال کلن آلمان در روز بازی با بایرن‌مونیخ وضعیت مناسبی نداشت؛ تیم در قعر جدول بود و یاران خداداد برای فرار از موقعیت بد جدولی‌شان به‌دنبال سه امتیاز بودند و در مقابل، بایرن هم در تعقیب کایزرسلاترن در صدر جدول بود. مسئله‌ای که بر جذابیت‌های این بازی می‌افزود. قیصر و یارانش در تیم بایرن‌مونیخ در هنگام پذیرایی از قعرنشینان کلنی هرگز گمان نمی‌کردند که مغلوب صاعقه ایرانی شهر کلن شوند و یک مهاجم ریزاندام، ولی خلاق به‌نام خداداد عزیزی امیدهای قهرمانی این تیم را کم‌رنگ کند و کاخ آرزوهای آن‌ها را واژگون سازد.

یک پنالتی و یک گل

ستاره مشهدی در نیمه دوم بازی با بایرن‌مونیخ کار خودش را آغاز کرد. او ابتدا توماس هلمر، مدافع ملی‌پوش بایرن‌مونیخ، را به خطای پنالتی مجبور کرد تا مارکوس مونشن، هافبک فصل گذشته بایرنی‌ها، آن را به گل اول کلنی‌ها بدل کند. دقایقی بعد خداداد با یک ضربه سر زیبا آخرین میخ را بر تابوت آرزوهای قهرمانی قیصر و یارانش کوبید.

رستگاری کلن، ناکامی بایرن

درخشش خداداد عزیزی در دیدار با بایرن کار را به‌جایی رساند که وضعیت بایرن برای رسیدن به قهرمانی به‌هم ریخت. شاگردان اوتوره‌هاگل در تیم کایزرسلاترن پیشتاز بی‌رقیب بوندس‌لیگا در آن فصل با وجود تساوی خانگی مقابل کارلسروهه فاصله شش‌امتیازی‌اش را با بایرن‌مونیخ افزایش دادند تا امیدهای قهرمانی‌شان را پررنگ‌تر کنند. بایرلورکوزن، تیم سوم جدول بوندس لیگا، هم با تن‌دادن به تساوی بدون گل در برابر آرمینیا بیله‌فلد که سخت برای فرار از مهلکه سقوط دست‌وپا می‌زد، شب تلخ صدرنشینان را رقم زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس