آپارتمان

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۲۵۸ هزار واحد مسکونی از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام وزارت راه و شهرسازی سیدمحسن فاضلیان با اشاره به عملکرد این بانک در موضوع اعطای تسهیلات در بانک مسکن گفت: کل تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰، معادل ۱،۳۱۱،۹۶۵ میلیارد ریال بود.

وی افزود: با توجه به سیاست توسعه‌ای بانک مسکن در بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱،۱۷۵،۲۷۶ میلیارد ریال معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات اعطایی به بخش مسکن و ساختمان اختصاص پیدا کرد.

فاضلیان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نیز تا پایان خردادماه بانک مسکن نسبت به اعطای ۱۷۶ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اقدام کرده که ۴۹ درصد از این تسهیلات، تنها مربوط به تسهیلات مشارکت در ساخت مسکن است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ‌ بر ۲۲۰ هزار واحد در قالب تسهیلات ساخت و ۱۷۸ هزار واحد در قالب تسهیلات خرید، از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است. اگر به آمار دقیق تسهیلات اعطایی جهت ساخت مسکن مراجعه کنیم متوجه می‌شویم که رقم تسهیلات ساخت مسکن نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۰، ۱۸۱ درصد افزایش پیداکرده است.

وی در خصوص عملکرد بانک در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: بانک مسکن در سه‌ماهه نخست سال ۲۷ هزار واحد مسکونی ایجاد کرد و همچنین قراردادهای طرح نهضت ملی مسکن به عدد ۲۵۸ هزار واحد مسکونی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس