کد خبر 1508422
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸

به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری در واکنش به حرف و حدیث هایی که این روزها در فضای مجازی نسبت به موضوع سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی مطرح می شود، متنی را در صفحه خود با عنوان «آیا تهاتر محصولات پتروشیمی نفت در برابر غذا است؟!» منتشر کرد که به شرح زیر است:

رئیس جمهور از تهاتر محصولات پتروشیمی با کالای اساسی در جریان سفرش به آفریقا خبر داده است؛ رسانه ها و اکانتهای اصلاح طلب همنوا با VOA ، BBC و اینترنشنال موضوع را دست گرفته و با تمسخر، آن را نفت در برابر غذا مینامند!

اولا تهاتر یکی از راه های ارزشمند رها کردن کشور از فشارهای دشمن و دلارزدایی از مبادلات در دوران تحریم است که اجرای آن بدون دغدغه صورت میگیرد، ضمن اینکه کشور نیاز به تراکنش های بانکیِ مشمول تحریم و زیر نظر آمریکا هم نمیشود. ثانیا چه کسی گفته تهاتر محصولات پتروشیمی نفت در برابر غذا است؟

مثلا اگر ما کود شیمیایی به آفریقا بفرستیم و غلات دریافت کنیم، این نفت در برابر غذا است؟

رئیسی از تهاتر محصولات پتروشیمی در برابر کالای اساسی سخن به میان آورده و کشور ما سالانه بیش از ۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی وارد میکند؛ یعنی باید ۱۵ میلیارد دلار پول نقد بدهیم و کالای اساسی وارد کنیم؛ خب مگر مثل این غربگرایان بیماریم پول نقد تحریمی که امکان تبادلش با دشواری های زیادی همراه است را برای کالای اساسی بدهیم وقتی میشود با محصولات صادراتی مان تهاترشان کنیم؟!

با این روش نه صادرات ما در پیچ و خم تراکنش های بانکی بلوکه میشود، و نه وارداتمان مشمول مصیبت های تحریمی خواهد شد!

اگر تهاتر حداقل بتواند میزان واردات کالای اساسی ما را پوشش دهد، به این معنی است که در وانفسای کمبود ارز و مصیبت جابجایی پول، ۱۵ میلیارد دلاری که قرار بود خرج واردات کالا کنیم [و احتمالا بسیاری از آن در تراکنش ها گیر میکرد] در جیب خودمان باقی میماند!

رسانه های معاند آن سوی آبی که تکلیفشان مشخص است، اما واقعا نمیدانم مشکل اصلاح طلبان با تهاتر چیست؟!

آیا از دلار زدایی و گریز کشور از دام تحریم ها ناراحتند؟

چرا باید یک ایرانی از تضعیف قدرت دلار عصبانی شود؟!

حالا که به اینجا رسید بگذارید باز هم توضیح دهم!

آن ۱۵ میلیارد دلاری که مربوط به واردات کالای اساسی بود و گفتیم با تهاتر در جیب دولت میماند که یادتان هست!

آن را بگذارید کنارِ درآمد نزدیک به ۴۰ میلیارد دلاری دولت رئیسی در طول یک سال که عمدتا با فروش نقدی نفت و دور زدن تحریم به دست آمده است! این شد حدود ۵۵ میلیارد دلار!

حالا من از شما میپرسم؛

کل درآمد روحانی در سال آخر دولتش چقدر بوده است که اکنون اصلاح طلبان اینگونه بلبل زبانی میکنند؟!

شاید باورتان نشود: فقط ۵ میلیارد دلار! آدم این درد را کجا ببرد؟

اینهایی که تهاتر را مسخره میکنند از کجا آمده اند؟

خدایشان کیست؟

به کدام عملکردشان مینازند؟!

در پایان یک بار دیگر تاکید میکنم بیش از ۹۰ درصد نفتمان را نقدی فروخته ایم و پولش را وارد کشور کرده، خرج بدهی های روحانی، پروژه های سنگینِ رها شده، و صدها آوار دیگرِ بر زمین مانده کرده ایم!

مصیبت یکی دوتا نیست، اما رییسی واقعا در حال جهاد و نبرد اقتصادی است.

آیا تهاتر محصولات پتروشیمی نفت در برابر غذا است؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 0
    میدانیم که بدون برجام و fatf دولت سیزدهم در اقتصاد چقدر کارآمد است میدانیم به خدا قسم!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    7 2
    اولویت اول و آخر امنیت ملی ایران: آگاه نمودن جوانان ؛ دانشجویان و دانش آموزان از شعبده بازی ها و کلاهبرداری های پیدا و پنهان آمریکا در طول تاریخ و تمامی عرض های جغرافیا. تمامی بلوف ها ؛ خالی بندی ها و مهمترین استراتژی آمریکا رنگ کردن گنجشگ و فروختن بجای قناری
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      2 3
      پس وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • سامان IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    2 1
    روحانی و ظریف بعد از خروج ترامپ از برجام بدنبال اینستکس یا همان نفت در برابر غذا بودند اما اروپایی حتی نفت در برابر غذا را نپذیرفتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس