۶٠ هکتار کشت فراسرزمینی ایران در برزیل / برنامه‌ها برای توسعه

رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل با اشاره به اینکه کشت فراسرزمینی در برزیل ۶٠ هکتار است از برنامه‌های این اتاق برای توسعه آن خبر داد.

به گزارش مشرق، سید فخرالدین عامریان، رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل در نشستی خبری گفت: طی مذاکراتی که با برزیل انجام شد قرار است که تهاتر کود اوره ایران با خوراک دام این کشور تهاتر شود و هفته آینده محموله اوره به مقصد برزیل می‌رود و به جای آن ذرت وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کود اوره به ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تن به برزیل صادر می‌شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در صادرات اوره ایران دارد و قرار است با خوراک دام برزیل تهاتر شود.

عامریان گفت: مهمترین مشکل ما مراودات تجاری با این کشور این است که آنها عوارض گمرکی ۱۰۰ درصدی برای صادرات محصولات خود اعمال می‌کنند در حالی که این رقم برای کشور ما ۴ درصد است و قرار است این مشکل را با تهاتر کالا برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه ۱۰۰ میلیون دلار صادرات به برزیل داریم که می‌توان این را به یک میلیارد دلار افزایش داد، عمده محصولات صادراتی ما به این کشور می‌تواند پسته، زعفران، خرما، کشمش، فرش و انار باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برزیل ظرفیت خوبی در تولید خوراک دام از قبیل ذرت و سویا دارد که در صورت ادامه تنش‌ها بین اوکراین و روسیه می‌تواند نیاز به خوراک دام کشور ما را تأمین کنند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد ذرتی که کشور وارد می‌کند از برزیل است و تنها ۴۰ درصد از کشورهای روسیه و اوکراین تأمین می‌شود و در صورت ادامه تنش‌ها امکان واردات ۱۰۰ درصد واردات از برزیل وجود دارد.

عامریان اظهارامیدواری که بحران در روسیه و اوکراین بازار خوبی برای صادرات اوره و محصولات پتروشیمی ما ایجاد کند زیرا روسیه رقیب اصلی ما در صادرات این گونه محصولات است.

عامریان با اشاره به کشت فراسرزمینی در برزیل گفت: ۶۰ هزار هکتار زمین عمدتاً سویا و ذرت از سوی سرمایه گذاران ایرانی کشت می‌شود و قرار است آن را در قالب زمین‌های ۱۰۰ هکتاری توسعه دهیم. بیشترین مزیت این کشور در کشت محصولاتی مانند ذرت، سویا، گندم و جو است که برای کشور هم نیاز است.

وی به واردات سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت منجمد از این کشور اشاره کرد و گفت: گوشت‌های کیفی هستند که طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور دام‌های زیر ۲ سال کشتار می‌شوند و امسال به دلیل ورود شرکت پشتیبانی امور دام کشور به خرید دام از داخل، میزان واردات تقریباً نصف شده و به ۴۰ هزار تن رسیده است.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه مازاد تولید سیب در کشور وجود دارد گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می‌کند که سیب به برزیل صادر کنیم و تلاش ما این است که این صادرات در قالب تهاتر انجام شود.

عامریان همچنین گفت: سالانه حدود ۵۰ میلیارد واردات داریم که ۱۰ درصد آن از کشور برزیل و عمدتاً کالای اساسی است.

وی تاکید کرد که کشور می‌تواند صادرات کود اوره، متانول و دیگر محصولات پتروشیمی تا ۵ میلیارد دلار به این کشور صادر کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    4 2
    لذت بردم از چنین مدیر مدبری ایران به این نوع مدیران زرنگ نیاز داره
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 6
    کشت فرا سرزمینی منظورش کششورهای اطراف هست نه اون سمت اقیانوس بعدم شصت هکتار چی کاشتین کی بوخوره چکارش میشه کرد هرچی هم کاشته باشید برای این مملکت به این بزرگی هیچی نیست شصت هکتار بدین به بحرین شاید یکاریش کرد وگرنه مصرف یک روز یک استان ماهم نمیشه
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      خیر. برزیل شرایط بسیار مساعدی برای کشاورزی دارد و هیچ دلیلی ندارد که از این فرصت استفاده نشود. ما آب نداریم و برزیل پر از آب است.
    • ایرانی GB ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      منافقین خلق , رضا بازها , تجزیه طلبهای بدبخت , جماعت مثلا" اصلاح طلب و خود تحقیر ها و خود مایوسان جامعه به سایت مشرق سرازیر شدند بجهت سم پاشی و رواج جو نا امیدی در میان مردم , آخه خاک تو سر بدبخت تون , اگر همین کار رو کشور ترکیه کرده بود تویه بدبخت خود مایوس خود تحقیر داشتی واسه ترکیه جانت به به و چه چه میزدی اما چون اینکار رو دولت ایران انجام داده الان ۱۲۴۰۰۰ عیب و ایراد تو کارش پیدا کردی و داری زار میزنی و اشک می ریزی که الا و بلا شده و فلان و بهمان مملکت دود شده رفته هوا ... آخه جماعت خود مایوس خود تحقیر بدبخت : دولت بایستی از ۶۰۰ هکتار شروع بکنه تا به ۶۰۰۰ هتکار و ۶۰۰۰۰ هکتار برسه خود تحقیر های کله چدن .... که تو , تویه مملکتت دچار کمبود کالا نشی اونهم با این همه تحریم و وجود لشکر بی پایان خود مایوسان و خود تحقیر های تویه جامعه ایرانی , اگر دولت انجام نده سرکوفتش میزنین که چرا ترکیه فلان کار رو کرده و ما نکردیم ! اگر دولت انجام بده میگین الا و بلا شده و کشور ایران رو فروختند به اجنبی و هزار کوفت و زهر مارتون رو پخش میکنید تو جامعه .... اگر تو اون مملکت بدبختی هست همه اش زیر سر خود تحقیر ها و خود مایوسان جامعه است که از صبح تا شب دارند زار میزنند و اشک میریزند و آه و ناله میکنند بجای اینکه آستین شون رو بالا بزنند و کاری رو انجام بدن که مفید بحال جامعه باشه , ای خاک بر سر هر چی خود تحقیر خود مایوس بدبخت
  • مجتبی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 4
    60 هکتار ، زور نزدید. بیایین من بهتون 60 هکتار از بهترین مناطق ایران رو معرفی کنم ک دولت کمک کنه بهترین محصولات رو میتونن برداشت کنن. حیف مملکت دست مدیران نالایق و دلال
    • دیده بان IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      گلو ۶۰ هزار هکتار
    • محمود IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      3 0
      خییییلی به خودت فشار آوردی دوست عزیز، شما قطعاً حیف شدی! ای خدا، یعنی تو واقعاً نمیدونی که در ایران مشکل زمین وجود نداره، بلکه مشکل آب داریم؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      1 0
      عزیز من مشکل زمین نیست مشکل کشت محصولات آب بر در سرزمین ماست که همیشه با مشکل آب دست و پنجه نرم میکنه
  • میلاد IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    احسنت
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 5
    طبق آمار برزیل یکی از بیشترین حرام زادگان دنیا هستند. حالا ما خوراک و گوشت و غذامون از دست همچنین افرادی تأمین می شود. آمار حرام زادگی طبق گفته های خودشان است
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      0 0
      پس جطور چای هندی و برنج هندی را از گاوپرستان می خوری؟ و این را که خود ایران در برزیل کاشته بد می دانی؟
  • DE ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 2
    افرین . خداقوت. خدا امثال این مدیرها رو تو کشورزیادتر کنه که به فکر رفع نیاز کالاهای اساسی مردم اند.
  • امید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    2 4
    بخاطر ۶۰هکتار لذت بردید؟؟؟حالا بیا نسبت هزینه بریزوبپاش در اون ۶۰ هکتار رو با میزان برداشت در هر هکتار روشن کن،ببین میصرفه یا نه،بعد هز کن
  • میثم IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    برای سرمایه گذاری در چنین پروژه ها در کشورهای طرف همکاری به کجا باید مراجعه کرد.
  • علی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    چه مدیر خوب و خوش فکری هست، تازه روز ششم جنگ روسیه اوکراین هست، ایشون داره تحلیل اقتصادی و اثرش بخصوص روی تجارت بین دو کشور را ارائه میده. خیلی هم منطقی و بادلیل و حتی با ارائه راهکار داره حرف میزنه. امیدوارم حرفشو گوش کنن.
  • ۳۳ IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    عامریان کمی پایینتر گفته ۶۰ هزار هکتار .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس