کد خبر 1508393
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
مشق قهرمانی نخودی در بوداپست

نایب قهرمان جهان موفق شد مدال طلای مسابقات رنکینگ دار اتحادیه جهانی در بوداپست مجارستان را از آن خود کند.

به گزارش مشرقِ، مسابقات سه وزن پایانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌ آزاد جام آندره پولیاک و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی از ظهر امروز (جمعه) در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که محمد نخودی بهترین عملکرد را در بین هفت آزادکار اعزامی به این دوره از پیکارها داشت.

نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر مارشل از اتریش را مغلوب کرد وی در دور دوم مارستیلر از آمریکا را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نخودی در این دیدار آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد.

نخودی که ۲ فینال مسابقات جهانی را به جردن باروز در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ باخته بود در دیدار نهایی وزن ۷۹ کیلوگرم ولادیمر گامکرلیدزه گرجستانی را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و به نشان طلا رسید. در این وزن علی سوادکوهی با شکست برابر کنتچادزه گرجستانی از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول مقابل آنتال از مجارستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. در مرحله بعد توکتومابتوف از قرقیزستان را با نتیجه ۷ بر ۷ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب جوزف کریستوفر از آمریکا شد و به دیدار رده بندی راه یافت وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب دوسژانوو از قزاقستان شد و پنجم شد.

در این وزن محمد بخشی با شکست برابر حسین از مصر از دور رقابت ها کنار رفت اما با توجه به ناکامی ۲ نماینده ایران در این وزن باید یک دیدار روبرو برای انتخاب نفر نهایی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۷۰ کیلوگرم برگزار شود.

فدراسیون کشتی ایران هفت آزادکار را به مسابقات بوداپست اعزام کرده بود که حاصل تلاش آنان تنها یک مدال طلا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 0
    فامیلتو عوض کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس