نگرانی اینترنشنال از پیشرفت چشمگیر صنعت دفاعی ایران علی‌رغم تحریم‌ها + فیلم

مجری، کارشناس شبکه معاند اینترنشنال با ابراز نگرانی از بومی‌سازی و تولید داخلی قطعاتی که در صنایع دفاعی ایران و همچنین پهپادها کاربرد دارد، عنوان کرد: این پیشرفت‌ها کار را برای آمریکا و غرب دشوارتر کرده است!

به گزارش مشرق، کارشناسان شبکه معاند اینترنشنال با اشاره به اینکه برنامه پهپادی ایران پیشرفته‌تر شده و ایران در حال رسیدن به خودکفایی در این حوزه است و این کار را برای غرب دشوار می‌کند، یادآور شدند: این برمی‌گردد به تجربه‌ای که جمهوری اسلامی در صنایع دفاعی و نظامی دارد و پیشینه آن هم مربوط به زمان جنگ ایران و عراق است که به دلیل تحریم، ایران ناچار به مهندسی معکوس شد و بعد از جنگ هم به دلیل تحریم‌ها این موضوع گسترش پیدا کرد.

همچنین در ادامه برنامه مطرح شد: این اتکا بر مهندسی معکوس باعث شده، ساخت هواپیمای بدون سرنشین در ایران بسیار جا بیفتد و بسیاری از شرکت‌های تازه تأسیس دانش‌بنیان در این زمینه فعالیت دارند. ایران می‌تواند بدون تأثیر گرفتن از تحریم‌ها در بخش‌های مختلف از ساخت لوازم در صنایع دفاعی تا ساخت لوازم هواپیماهای تفریحی دست به این خودکفایی بزد که این کار را برای غرب سخت‌تر می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس