کد خبر 1507920
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱

به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری با انتشار متنی در صفحه خود پیرامون موضوع جزایر سه گانه نوشت:

واقعیت های منطقه و تمامیت ارضی ایران!

هر کسی بخواهد درباره خاک ایران گزافه ای بگوید در برابرش می ایستیم؛ خواه امارات باشد، خواه چین، آمریکا، یا روسیه؛ این امری طبیعی است، همانگونه که سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی پس از صدور بیانیه نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در مسکو آن را به شدت محکوم کرد. ولی توافق با عربستان که بسیاری معادلات آمریکا و اسرائیل را بر هم زد، استارتش در همان جلسه ای زده شد که اعراب با حضور چین درباره جزایر سه گانه بیانیه دادند!

آنجا بود که عربستان از چین خواست میانجی گری کند، سپس رئیسی به چین دعوت شد و باقی ماجرا. دیدیم که در این فرایند قدرت و نفوذ ایران بیشتر شد، و حتی کار به جایی رسید که علاوه بر سفر وزیر خارجه سعودی به ایران، اماراتی ها نیز در ابوظبی استقبال ویژه ای از امیرعبداللهیان به عمل آوردند؛ کدام امارات؟ همان اماراتی که هر از گاهی ادعای جزایر سه گانه را مطرح میکند!

اگرچه هر موضع گیری درباره تمامیت ارضی ای ایران غلط اضافه ای بیش نیست، لیکن مهمتر از پرداختن به حواشی این مسائل در رسانه ها، آن هم در موقعیت فعلی رکب خوردن از دشمن است؛ بهتر است برخورد با این مسائل را برعهده وزارت خارجه بگذاریم و درعوض ببینیم رویکرد منطقه ای اعراب به چه نحوی پیش میرود.

همین عرب هایی که طبق عادت مرسوم آن بخش کذایی را در بیانیه خود گنجانده بودند، در جای دیگری گفته اند دست دوستی ما سوی ایران دراز است؛ این حرف را در مسکو زده اند و اینکه عربهای متحد سنتیِ آمریکا، آن هم در مسکو چنین درخواستی از ایران دارند میتواند خیلی معنی دار باشد.

اتفاق مهمی که در حال رخ دادن است و نباید با مسائل جنجالی به حاشیه برود، واقعیتِ بازی اعراب در زمین ایران، چین و روسیه است. سیاست لایه های پنهان زیادی دارد و نمیشود درباره آن نظر سطحی داد. البته ایران نیز هیچ وقت حاکمیت روسیه بر کریمه، دونباس، و مناطق اشغال شده اوکراین را به رسمیت نشناخته است، لیکن به نظر میرسد این مباحث بیشتر جنبه های سیاسی و رسانه ای دارند، و اِلّا چه کسی از روابط نزدیک روسیه و ایران خصوصا بعد از جنگ اوکراین بی خبر است؟! یا کدام کشور عربی در شرایط فعلی میتواند برای روسیه ایران شود؟! ایران اکنون در موقعیتی است که هم اعراب نیازمند همکاری و همراهی اش هستند، هم روسیه و حتی چین!

جمهوری اسلامی امروز در موضع قدرت است و این قدرت آنقدر زیاد است که حتی واشنگتن درپی آرام کردن منطقه از طریق مذاکره با تهران است! لذا قبل از پرداختن به هر حاشیه ای ببینید برونداد کلی رویدادهای منطقه آیا به نفع ایران است یا دشمن؟ اتفاقات اخیر سبب افزایش قدرت ایران شده یا کاهش قدرت آن؟ اتحاد منطقه ای آمریکا تضعیف شده یا قوت گرفته؟ برای ما مهم نیست برخی کشورها درباره خاکی که متعلق به ایران است چه حرفی میزنند، مهم آن است که هیچ کدامشان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، و این ایران است که درنهایت سیاست هایش را مو به مو پیش میبرد.

واقعیت این است چه بعضیها بخواهند چه نخواهند، حتی روسیه برای ایران علیه آمریکا میجنگد، اعراب به سیاستهای جمهوری اسلامی نزدیکتر شده اند، و واشنگتن بر خلاف میل تلاویو در پی مذاکره با ایرانی است که دیگر از نقطه گریز عبور کرده است!

واقعیت های منطقه و تمامیت ارضی ایران!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    8 1
    روسیه باید مواضع خود را اصلاح کند
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      پوتین هم میگه چشم
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    33 0
    والا بد هم نمیگی ، به نظر در عمق ماجرا ، چیز های دیگری نهفته است. تمامیت ارضی خط قرمز است . باید هوشمندانه عمل کرد.
  • حسام IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    2 0
    احسنت اقای انصاری تحلیل دقیقی بود
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    31 4
    از تاریخ عبرت بگیرید روس های اسلاو بد تر از انگلیسی های بربر اند
  • هادی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    27 0
    انشاالله ایران همیشه پایدار ،سربلندوپیروزباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس