لاله افتخاری: «اسم رمز» نشان داد که زنان حوادث سال 1401 را رمزگشایی کردند

لاله افتخاری در مراسم رونمایی از کتاب «اسم رمز» گفت: بااین رونمایی ثابت شد بانوان ازحوادث گذشته رمز گشایی کردند. حوادثی که نشان داد عده‌ای با سوء‌استفاده از اسم زنان، نه به زن رحم کردندو نه به آزادگی.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «اسم رمز» به قلم نفیسه زارعی حبیب آبادی که به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است، صبح امروز ۲۰ تیر با حضور نویسنده این اثر و لاله افتخاری نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کتاب اسم رمز مجموعه داستان کوتاه از حوادث سال ۱۴۰۱ است که به رشته تحریر در آمده و با همت نشر شهید کاظمی به چاپ رسانده است.

 زنان حوادث سال ۱۴۰۱ را رمزگشایی کردند

در ابتدای مراسم لاله افتخاری با بیان اینکه باید به اندازه توان‌مان وارد صحنه شویم و از تجربیات و دیده‌هایمان بگوییم، گفت: ما باید با زاویه دیدمان نشان دهیم که دشمن چه می‌خواهد و دست به دست هم بدهیم تا همانند واقعه کربلا بتوانیم نقش آفرینی کنیم. با رونمایی کتاب اسم رمز نشان دادیم که این بار بانوان از حوادث گذشته رمز گشایی کردند. عده‌ای با اسم زنان سوءاستفاده کردند و گفتند زن، زندگی و آزادی اما نه به زن رحم کردند و نه به آزادگی.

وی در ادامه بیان کرد: آن‌ها با واژگانی چون زن، زندگی و آزادی که کلماتی ارزشمند و با قداست بودند، سوءاستفاده کردند. البته مردم ایران فهمیدند که چگونه باید در مقابل این نگاه بایستند و به سخنان رهبری توجه داشته باشند. این کار خوبی است که خاطرات و اتفاقات تا قبل از این که به فراموشی سپرده شود، ماندگار شوند.

افتخاری درباره برخورد با این نوع جریانات اعتراضی که در سال‌های گذشته کم نبوده است، اظهار داشت: باید یک پادزهری نسبت به این موضوع داشته باشیم تا اگر در آینده موجی از این دست به وجود آمد سریع بتوانیم به مقابله برخیزیم.

 زنان حوادث سال ۱۴۰۱ را رمزگشایی کردند
نفیسه زارعی نویسنده کتاب اسم رمز

در بخش دیگر برنامه نفیسه زارعی حبیب‌آبادی نویسنده اثر با بیان این که ما در یک جمع جهادی کوچک و با دغدغه مسائل مهم انقلاب اسلامی دست به قلم شده‌ایم، اظهار داشت: ما به عنوان اولین مجموعه تصمیم گرفتیم که روایت‌هایی از حوادث سال ۱۴۰۱ را جمع‌آوری کنیم. قالب اثر داستان‌های کوتاه امنیتی است. در این کتاب ۸ داستان کوتاه که به ظاهر منفک هستند اما در باطن متصل هستند نوشته شده است و مرکز ثقل همه آن‌ها مسجد و مسجد گریزی است.

نویسنده اثر «دوبنده خاکی» افزود: سعی کردم در این داستانک‌ها نقش مسجد را پررنگ کنم. البته ۹۰ درصد داستان واقعیت‌های سال ۱۴۰۱ است اما شخصیت‌ها تخیلی هستند و مخاطب می‌تواند با من انگاری خود را جای این شخصیت‌ها قرار بدهد.

 زنان حوادث سال ۱۴۰۱ را رمزگشایی کردند

وی با اشاره به این موضوع که نوجوانان مشاورهای این اثر بودند بیان کرد: شکاف نسلی را که ما با نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ داریم سعی کردیم با تجربه افرادی که صاحب فن هستند و با نوجوانان در ارتباطند و حتی خود نوجوانان پوشش بدهیم تا این شکاف کم‌تر شود؛ تا این اثر یک کتاب خشک ادبی نشود.

زارعی در پایان گفت: این اثر، اثری سیاسی نیست و ما سعی کردیم که دچار جناح‌بندی نشویم، چرا که اتفاق سال ۱۴۰۱ رویدادی سیاسی نبود بلکه حادثه‌ای بود حول محور رسانه و فرهنگ بود.

در انتهای مراسم نیز از کتاب «اسم رمز» رونمایی شد.

 زنان حوادث سال ۱۴۰۱ را رمزگشایی کردند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس