کد خبر 1507329
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی‌دهد

تحلیلگران بر این باورند تظاهرات فرانسه نشان داد که رئیس جمهور این کشور به مطالبات مردمی اهمیت نمی‌دهد و اظهارات متناقض زیادی بیان می‌کند.

به گزارش مشرق، برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که تظاهرات اخیر سیاسی در فرانسه در پی تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان الجزایری تبار نشان داد که دولت این کشور اهمیتی به مطالبات مردم نمی‌دهد و آفریقایی تبارها احساس می‌کنند شهروند درجه دوم هستند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «اورلین دنیزو» محقق دانشکده روابط بین‌الملل در پاریس روز دوشنبه در این زمینه گفت: «امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهارات متناقض زیادی بیان می‌کند. او تاکنون راه حلی برای این وضعیت پیدا نکرده و فقط مردم را سرزنش می‌کند و رسانه‌های اجتماعی و خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهد.»

دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی‌دهد

اعتراضات اخیر پس از آن آغاز شد که یک نوجوان ۱۷ ساله در حومه پاریس به دست پلیس کشته شد زیرا گفته می‌شد او دستور توقف خودرو را نادیده گرفته است.

دنیزو گفت: «ادعا شد که این فرد پلیس را تهدید کرد و در پاسخ به او شلیک شد، اما فیلم‌های ویدئویی خلاف این را نشان می‌دهد.»

وی گفت که اعتراضات در پاریس به سرعت رشد کرد و عدم موفقیت دولت در انجام اقدامات لازم با مجازات افسر پلیس، واکنش شدید عمومی را برانگیخت. افسری که شلیک کرداکنون با تحقیقات قضایی به دلیل قتل عمد مواجه است و در بازداشت اولیه قرار دارد.

دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی‌دهد

دنیزو توضیح داد: «معترضان معتقدند که مامور پلیس رفتار نژادپرستانه از خود نشان داد، زیرا نوجوانی که کشته شد الجزایری الاصل بود. آفریقایی تبارها در جامعه فرانسه احساس می‌کنند شهروندان درجه دوم هستند و این دلیل اصلی عصبانیت آنها به دولت است.»

این تحلیلگر فرانسوی اظهار داشت که مشکل واقعی نادیده گرفته می‌شود و این نشان می‌دهد که دولت واقعیت‌های کشور را به طور کامل درک نمی‌کند.

دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی‌دهد

«جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه در روزهای گذشته به سنای فرانسه گفت، وسایل نقلیه و ساختمان‌های عمومی از جمله تالارهای شهر و مدارس به آتش کشیده شدند و پلیس ۴۰۰۰ نفر را دستگیر کرد که عمدتا نوجوان بودند.

پلیس از بیم شعله ور شدن مجدد تظاهرات وسایل آتش بازی را در چندین شهر از جمله پایتخت توقیف کرده است.

روزنامه «گاردین» نوشت که دولت فرانسه فروش، نگهداری، حمل و نقل و استفاده از اقلام آتش‌بازی را تا بعد از ۱۵ ژوئیه (شنبه ۲۴ تیر) غیرقانونی اعلام کرد. علت این تصمیم گیری جلوگیری از خطر اخلال جدی در نظم عمومی در جشن‌های روز استقلال فرانسه و بیم بروز مجدد خشونت اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    3 0
    چهارتا چشم رو که کور کنه و دو تا حکم اعدام که بده میرن خونه هاشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس