پیشنهاد ترامپ برای شنود گوشی‌های مقام‌های کاخ سفید

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دستور داده بود گوشی‌های دستیارانش در کاخ سفید برای مشخص کردن عامل درز اطلاعات به رسانه‌ها شنود شود.

به گزارش مشرق، کتاب جدیدی که یکی از مقام‌های سابق دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تدوین کرده ادعا می‌کند او پیشنهاد داده بود گوشی‌های همراه دستیاران کاخ سفید شنود شود.

این اتفاق در سال ۲۰۱۸ رخ داده، زمانی رخ داد که اطلاعات مربوط به دولت ترامپ به رسانه‌ها درز می‌کرد و او به دنبال آن بود که عامل نشت این اطلاعات را شناسایی کند.

این ادعا را «مایل تیلور» در کتاب تازه‌اش به نام «blowback» مطرح کرده است. او در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ رئیس دفتر مسئول وزارت امنیت داخلی بود.

مطابق ادعای مطرح‌شده در آن کتاب «جان کلی»، رئیس دفتر ترامپ فوراً این پیشنهاد را رد کرد و آن را «غیرقانونی» توصیف کرد.

نزدیکان ترامپ ادعاهای مطرح‌شده از سوی تیلور در کتاب خاطراتش را رد کرده‌اند. او تا کنون چندین افشاگری شوکه‌کننده درباره دوران حضور ترامپ در قدرت انجام داده است.

«استیون چئونگ»، مسئول ارتباطات ستاد تبلیغاتی ترامپ در بیانیه‌ای درباره این ادعاها گفت: «تیلور یک بازنده است. کتاب او یا باید در قفسه کتاب‌های رمان تحفیفی قرار بگیرد و یا اینکه از آن به عنوان دستمال توالت استفاده شود.»

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در جریان رقابت انتخاباتی با رقیبش «هیلاری کلینتون»، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به شنود گوشی خودش متهم کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس