کد خبر 1507074
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
حوادث

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ سهم تقصیر زنان را در تصادفات خسارتی بیش از تصادفات جرحی دانست و گفت: فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌های پایتخت بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر است.

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص سن اخذ گواهینامه در خانم‌ها و آقایان اظهارداشت: در بحث تصادفات جرحی وقتی که بر سن افراد تمرکز می‌کنیم و رده بندی را می‌بینیم در می‌یابیم که بیشترین زمانی که خانم‌ها تمایل به دریافت گواهینامه دارند بین ۳۰ تا ۴۰ سال است.

وی ادامه داد: همچنین فراوانی مقصر بودن خانم‌ها در تصادفات نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال هست و از ۵۰ سال به بالا این عدد کاهش می‌یابد و فراوانی اندکی دارد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت این موضوع گفت: وقتی سن خانم‌ها بالا می‌رود تمایل کمتری به رانندگی دارند و تعداد رانندگان خانمی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند کاهش چشمگیری می‌یابد.

سرهنگ جوانبخت افزود: خانم‌ها گرفتن گواهینامه را جز اولین کارها و اولویت نخست خود قرار نمی‌دهند و سراغ آن نمی‌روند ولی آقایان در این مورد پیشگام هستند.

وی گفت: فقط پنج درصد از خانم‌های زیر ۲۰ سال برای اخذ گواهینامه اقدام می‌کنند و در بحث تصادفات رصد شده‌اند نیز شرایط به همین شکل است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ هم درباره تصادفات بانوان توضیح داد و گفت: با وجود اینکه بانوان فقط در ۱۲ درصد تصادفات جرحی مقصر هستند، اما این آمار در تصادفات خسارتی ۱۸ درصد است.

سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه خانم‌ها در تصادفات خسارتی سهم تقصیر بیشتری نسبت به تصادفات جرحی دارند افزود: نکته‌ای وجود دارد که قرار نیست به قشر خاصی اشاره شود، بلکه باید به این موضوع پرداخت که دقیقاً چرا در تصادفات خسارتی قصور خانم‌ها بیشتر است که نیازمند کار کارشناسی است.

وی گفت: جنس تصادفاتی که خانم‌ها در آن مقصر هستند خیلی وقت‌ها به این موضوع باز می‌گردد که عملکرد آنها در یک سری از صحنه‌های تصادف ضعیف‌تر است و در واقع مدیریت خوبی در مواجهه با خطر و تصادف ندارند. البته در بسیاری از این تصادفات عامل اصلی ممکن است یک راننده مرد باشد که با رفتار خطرناک راننده زن را از کنترل خودرو خود خارج می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور همچنین در پایان افزود: در بحث تصادفات خسارتی تنها سه درصد از رانندگانی که خانم بوده‌اند فاقد گواهینامه بوده‌اند و این نشان دهنده آن است که باز هم خانم‌ها گواهینامه می‌گیرند و بعد نسبت به رانندگی اقدام می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 3
    خانم ها در رانندگی متاسفانه هیچ گذشتی ندارند که البته به خوی و خصلت زنانشون بر میگرده و احساس میکنن رانندگی هم مثل زندگی شخصی و زناشویی هست .
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      3 0
      نه عزیزم انقدر موضوع پیچیده نیست!! خانمها مهارت حرکتی پایین تری نسبت به مردها دارند! روی همین حساب نه راننده های خوبی میشن و نه صنعت گران ماهری!! زن فقط باید در خانه بنشیند و بچه داری کند !
    • مهدیه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      0 0
      تعصب بیجای شما آقایون جای بحث و کارشناسی داره واقعا راننده خوب و بد بین هر دو جنسیت وجود داره همونطور ک یه آقا میتونه ی خیاط یا آشپز خوب باشه ولی ی خانم نتونه حتی یه آشپزی ساده کنه پس میشه گفت خانمهایی هم هستن ک رانندگیشون از خیلی از آقایون بهتره لطفا تعصب بیجا رو کنار بذارید و از عصر جاهلیت ب عصر جدید بپیوندید مهارت جنسیت نمیشناسد
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
      1 1
      خدا شاهده برعکس گفتی ،از پارک میخوای بیای بیرون اونی می ایسته خانمها هستن،که بیای بیرون.دور میخوای بزنی خانمها می ایستن دور بزنی،خیلی معرفتشون بیشتره.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    همینکه پا میذارن خانه شوهر گواهینامه واتومبیل میخوان!!! خونه پدرشون که...........................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    ما یک همسایه ای داریم وقتی خانمش میخواد ماشین را ببره پارکینگ منزل دوکیلو میخریم ومیخوریم وتماشا میکنیم ومیخندیم!!!خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    زنان چند درصد در تصادفات مقصر هستند؟؟؟ شونصد درصد!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    هرجا دلشون میخواد میپیچن ومنجربه تصادف میشن وبعدهم میگن راهنما زدیم! خیال میکنن راهنما عصای موسی است که با زدنش دل کوچه وخیابان باز میشه واینا میتونن بپیچند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    2 0
    اصلا ولشون کن! حالا اگه بگی صددرصد مقصرند شروع به غرزدن میکنن واعصاب همه را خط خطی میکنن
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 1
    از روزی که زنان اتومبیل سوارشدن دنیا بهم ریخت ودیگه کسی رنگ خوشی را ندید!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    این نوع آمار گرفتن کلا اشتباهه!! آمار باید بر اساس ساعت استفاده از خودرو باشه، مثلأ 90% راننده های تاکسی مرد هستند و مردها هم زمان استفاده از خودرو شون خیلی بیشتره، پس باید بگن به ازای هر ساعت یا ماه یا.... آقایون فلان درصد تصادف دارن و خانمها فلون درصد!! منم تو خونه مون به ندرت ظرف میشورم و خانمم صد برابر من ظرف میشوره و بنابراین خیلی بیشتر ظرف میشکنه اونوقت این میشه دلیل دقت بیشتر من در ظرفشویی و نشکستن ظروف؟؟!!
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    11 0
    99درصد تصادفات، ایجاد ترافیک خانمها مقصرن،سابقا خانمها تو کوچه و جلوی درب خونه می نشستن و با هم صحبت می کردن الانه چن نفری سوار بر ماشین الکی دور دور و با هم گعده تشکیل میدن.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    3 0
    معمولا رانندگی زنان افتضاح هست. معمولا شل و بی حال رانندگی می کنند و ایجاد ترافیک می کنند. در دادن گواهینامه به زنها باید سختگیری بیشتری کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس