سقف قراردادها در صدور مجوز حرفه ای خللی ایجاد نکرد/ تراز مالی منفی مشکل ساز است

رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت: باشگاه های فوتبال باید هرساله اطلاعات خود را بارگزاری کنند تا نسبت به صدور مجوزهای قانونی اقدام شود، در این شرایط سقف قراردادها مشکلی ایجاد نمی کند.

به گزارش مشرق، مصطفی زارعی در خصوص شرایط صدور مجوز حرفه ای تاکید کرد: این مجوزها به صورت سالانه صادر می‌شود و اگر باشگاهی نتواند مجوز صدور حرفه‌ای را بگیرد در رقابت‌های آسیایی هم نمی‌تواند شرکت کند.

وی ادامه داد: در مسائل مالی سختگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت و در سال آتی برای لیگ داخلی هم این موارد رعایت می‌شود، صورت های مالی به صورت سالانه باید ارائه شود و اگر باشگاهی تراز منفی داشته باشد باید بر اساس استانداردهای موجود راه‌کارهای برون رفت از آن را هم ارائه دهد.

او گفت: در سال های گذشته به شکل سرسام آوری شاهد افزایش قراردادها بوده ایم و گویا کسی هم قرار نبود جلوی این روند را بگیرد. همه مسائل مالی باشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و نتایجی به دست آمد که به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال رسید.

زارعی خاطر نشان کرد: اطلاعاتی به دست آمد که نشان داد تمامی باشگاه‌های ما تنها یک منبع درآمد داشتند که آن هم از طریق اسپانسر بود. بیشتر این منابع مالی صرف هزینه بازیکنان و کادرفنی می‌شود. از سویی دیگر در فوتبال مدرن برای آکادمی ها بودجه ای در نظر گرفته می شود اما در فوتبال ما همان مبلغ ناچیز را هم به هزینه باشگاه معطوف کرده اند که این خوب نیست.

او تاکید کرد: وضعیت کنونی به شکلی پیش می‌رود که آینده خوبی را برای باشگاه‌های فوتبال نمی‌توان متصور بود، تنها راه برون رفت از این ماجرا این بود که آیین نامه‌های مالی فیفا و یوفا را مطالعه کرده و سعی کنیم بر اساس آن حرکت کنیم. بعد از بررسی این آیین نامه‌ها به این نتیجه رسیدیم که در سال نخست نمی‌توانیم این موارد را در فوتبال ایران به سرانجام برسانیم چرا که این فضا در حال حاضر وجود ندارد.

رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از ورودی‌های فوتبال ما از طریق اسپانسرها انجام می‌شود، از سویی دیگر بعد از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ۱۱ درصد از کمک‌های وارد شده به فوتبال در قاره آسیا از سوی دولت‌ها انجام می‌شود اما در ایران جلوی این کمک‌ها را گرفته‌ایم، همچنین ورودی های دیگری از جمله حق پخش تلویزیونی، بلیت، پیراهن و مواردی از این دست هم باید مورد توجه قرار گیرد.

او یادآور شد: سقف قرارداد در صدور مجوز حرفه‌ای خللی ایجاد نمی‌کند اما اگر باشگاهی سقف قراردادها را رعایت کند در تراز مالی وضعیت به مراتب بهتری خواهد داشت که این می‌تواند در صدور مجوز حرفه‌ای به آنها کمک کند.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برای استقلال گفت: برای استقلال مجوز حرفه‌ای صادر نشد و علت اصلی آن بدهی‌های انباشته این باشگاه بود، الان هم به سایر باشگاه‌های دیگر هشدار می‌دهیم اگر منابع مالی کافی و متعدد در اختیار ندارید به سراغ بازیکنان گران قیمتی نروید که در آینده به دلیل بدهی‌های حاصل شده اختلالی در روند صدور مجوز حرفه‌ای ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس