کد خبر 1506170
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
ملاقات سفیر ایران با زندانیان ایرانی در موزامبیک

سفیر آکردیته ایران در موزامبیک با حضور در ۲ زندان شهر نامپولا با ۲ گروه از زندانیان ایرانی که قبلا در ۲ لنج جداگانه در اطراف موزامبیک بازداشت شده‌اند، دیدار و ابراز امیدواری کرد بزودی زمینه بازگشت آنها به ایران فراهم شود.

به گزارش مشرق، مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و سفیر آکردیته در موزامبیک که به موزامبیک سفر کرده، امروز (جمعه) ۱۶ تیر ماه و پس از رایزنی‌ها با مقامات موزامبیک با حضور در دو زندان شهر نامپولا با دو گروه از زندانیان ایرانی در این زندان‌ها ملاقات و گفت‌وگو کرد.

وی در این باره گفت: امروز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ همزمان با عید سعید غدیر خم با سفر به نامپولا در ۲۲۰۰ کیلومتری شمال ماپوتو پایتخت موزامبیک و حضور در دو زندان این شهر با دو گروه از زندانیان ایرانی که قبلا در دو لنج جداگانه در اطراف موزامبیک بازداشت شده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کردم.

آقاجعفری که در دیدارهای قبلی با وزیر دادگستری و همچنین وزیر خارجه موزامبیک درباره وضعیت زندانیان ایرانی در این کشور نیز گفت‌وگو کرده بود، افزود: در هر دو دیدار به اقدامات و پیگیری‌هایی که توسط سفارت برای آزادی آنها انجام شده اشاره و اظهار امیدواری کردم با همکاری مقامات دولت موزامبیک بزودی زمینه بازگشت آنها به ایران فراهم شود.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: همچنین خبر سلامتی هر دو گروه به خانواده‌های آنها اطلاع رسانی شد.

مهدی آقاجعفری همچنین روز پنج شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ در ماپوتو پایتخت موزامبیک با خانم «ورونیکا ماکامو» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این باره گفت که در این ملاقات ضمن بررسی راه‌های گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، موضوعات کنسولی و پیگیری حل مشکلات ایرانیان زندانی در موزامبیک نیز مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

آقاجعفری همچنین در این سفر در دیدار با وزیر دادگستری موزامبیک درباره برخی موافقتنامه‌ها در زمینه همکاری‌های قضایی و کمک به حل مشکلات زندانیان ایرانی در این کشور گفت‌وگو کرد.

در سال ۱۴۰۱، موزامبیک با بیش از ۱۹۰ میلیون دلار، دومین مقصد صادرات غیرنفتی ایران به قاره آفریقا پس از آفریقای جنوبی بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی، در کشورهای موزامبیک، آنگولا، لسوتو و اسواتینی نیز سفیر آکردیته یا غیرمقیم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    لابد خلافی کردن
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا علت بازداشت در متن خبر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس