کد خبر 150585
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

یک روزنامه سوئیسی اعلام کرد که هواپیماهای شناسائی بدون سرنشین ساخت دو شرکت اسرائیلی در سپتامبر و اکتبر سالجاری برای انجام پروازهای آزمایشی بر فراز حریم هوائی سوئیس به پرواز درخواهند آمد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، وزارت دفاع سوئیس اعلام کرد که دو نوع از این هواپیما یعنی هرمس- 900 و هرون-1 را برای تهیه جهت ارتش سوئیس آزمایش می کند.

آنگونه که وزارت دفاع سوئیس اعلام کرد این دو نوع هواپیما در فرودگاه نیروی هوائی در شهر امن در کانتون لوتزرن مستقر خواهند شد و پرواز آنها از آنجا بر فراز حریم هوائی سوئیس صورت خواهد گرفت.

محل آزمایش آنها نیز بیشتر در بخش مرکزی سوئیس و کانتون یورا خواهد بود.

این آزمایش ها نیز از سوی نیروی هوائی و ارگان آرما سوئیس که مسئول تهیه نیازهای ارتش است هدایت خواهد شد.

این روزنامه اعلام کرد که سوئیس می خواهد حتما تا نیمه اول سال 2014 تصمیم درباره خرید یکی از این دو نوع هواپیما را اتخاذ کند زیرا عمر مفید هواپیماهای بدون سرنشن شنایی آن بزودی به پایان می رسد.

از یازده کاندیدایی که ابتدا سوئیس روی آنها حساب می کرد امروز فقط دو نوع هواپیمای ساخت دو شرکت ایروس پاس و البیت سیستم اسرائیل برای انتخاب باقی مانده اند که سوئیس باید یکی از آنها را انتخاب نماید.

تهیه این هواپیماها در بودجه سال 2015 ارتش پیش بینی شده است. قرار است که سوئیس شش فروند از این هواپیما را به ارزش چهارصد میلیون فرانک تهیه کند. در این رقم، آموزش، نگهداری و تمرینات آنها نیز منظور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس