مقام سابق اوکراینی: زلنسکی تا ارتش را نابود نکند، ول کن نیست

مشاور رئیس‌جمهور اسبق اوکراین در صفحه یوتیوب خود گفت که ولودیمیر زلنسکی به دنبال نابودی ارتش این کشور است.

به گزارش مشرق، «اولیگ ساسکین» مشاور «لئونید کوچما» رئیس‌جمهور سال‌های ۱۹۹۴ الی ۲۰۰۵ در اوکراین امروز (چهارشنبه) در کانال یوتیوب خود به انتقاد شدید از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور کنونی این کشور پرداخت.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، او نوک حمله خود را متوجه ضد حمله اوکراین علیه مواضع روسیه کرد و آن را یک خسارت محض برای ارتش اوکراین دانست و نوشت: «زلنسکی تصمیم گرفته است تا حمله را به هر قیمتی که شده و علیکغم خسارت شدید به نیروهای اوکراینی ادامه دهد».

«اولیگ ساسکین» افزود: «اگر می‌خواهی ارتش را قربانی کنی، این کار را به زلنسکی بسپار، او می‌خواهد به هر قیمتی که شده این کار را انجام دهد و دست بردار نیست، اما از خداوند می‌خواهیم که موفق به انجام آن نشود».

ساسکین تأکید کرد که اگر نیروهای مسلح اوکراین از نیروهای اصلی خود در ضد حمله استفاده کنند، این امر منجر به نابودی تمام واحدهایی می شود که در وضعیت آمادگی رزمی به سر می‌برند.

مشاور رئیس‌جمهور اسبق اوکراین چندی پیش نیز گفته بود که کشورهای مخالف زلنسکی در اروپای شرقی به دنبال ایجاد ائتلافی برای برکناری زلنسکی هستند.

در این راستا «میکولا آزارف» نخست‌وزیر اوکراین در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۴ نیز تاریخ نهم تیر در کانال تلگرامی خود نوشت که غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به دنبال جانشینی برای ولودیمیر زلنسکی است.

او نوشت که محافل رسانه‌ای غربی به شکل علنی اذعان می‌کنند که ضد حمله اوکراین چیزی جز «خودکشی» نبود و یک شکست تمام عیار برای غرب بود.

آزارف افزود:‌ «تمامی ناکامی‌ها در جبهه نبرد، بار سنگینی بر دوش زلنسکی است، او اکنون برای آمریکا گزینه مناسبی نیست و توانایی پیشبرد اوکراین به سمت گفت وگوهای صلح را ندارد، غرب با جدیت به دنبال گزینه برای جانشینی اوست».

در ادامه گزارش‌ها از ناتوانی زلنسکی در پیش‌برد وضعیت جنگ، یک مقام عالی‌رتبه اطلاعاتی آمریکا بدون ذکر نام خود امروز به نشریه نیوزویک گفت که واشنگتن در خصوص کنترل ولودیمیر زلنسکی بر همه نیروهای اوکراینی تردید دارد.

این نشریه به نقل از این مقام ناشناس اعلام کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی. ی. ای) به دنبال حمله‌ای که پل کریمه را در اکتبر ۲۰۲۲ هدف قرار داد، مشکوک شد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، کنترل کامل نیروهای کی یف را در اختیار ندارد.

وی افزود: «حمله به پل کریمه به سیا نشان داد که زلنسکی یا کنترل نیروهای خود را از دست داده یا برخی جزئیات در این خصوص به اطلاع او نرسیده است».

سخن این مقام اطلاعاتی آمریکایی از عدم توانایی زلنسکی در کنترل همه نیروهای نظامی اوکراین در شرایطی است که این کشور از چند ماه پیش دست به ضد حمله علیه مواضع روسیه زده است، با یان حال در هیچ یک از حملات نتوانسته موفقیت چشمگیری حاصل کند.

زلنسکی اما با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    6 0
    🤣🤣🤣. اینجا تا برخی غربگدایان سوزش نخورن از شکست کامل دلقک ول کن نیستن 🤣🤣🤣. الحمدالله
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    5 6
    این هایی که مشرق میگه نوچه های قدیمی روس هستند که الان در حال سوزش فراوان هستند.دمت گرم زلنسکی و ارتش قهرمان اوکراین.
    • زهرا IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      5 0
      هرچه بیشتر زلنسکی وارتشش کوک بزنن ضدحملات قویتر میشه پس کوکایین بفرستین نه موشک
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    5 0
    خخخخخخ خدا بکشدت زلی که ذلیل کردی اوکراین را خخخخخخ
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    3 5
    تمام نیروهای پوتین به استرس افتادند مشرق اب قند بخور روزگار به زودی در خصوص خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.
    • حمیدرضا IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
      4 7
      بیسواد دوزاری خود غربیها به بیکفایتی زلینسکی اذعان دارند اونوقت تو اومدی به ماله کشی؟؟
  • FR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    تجهیزات و تسلیحات وارداتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس