کد خبر 1505638
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
تغییرات امنیتی جدید نخست وزیر عراق

منابع عراقی از تغییرات امنیتی جدید انجام شده از سوی محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در راستای عمل به برنامه دولت و اولویت های متعلق به اصلاحات اداری نهادهای امنیتی، محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستوراتی مبنی بر ایجاد تغییرات در برخی مناصب امنیتی داد.

بر اساس این گزارش، این دستورات با هدف تزریق نیروی جدید و دادن فرصت به دیگر فرماندهی ها در مدیریت پرونده امنیتی و به منظور ارتقای توان عملکرد نهادهای امنیتی است.

السودانی همچنین از تلاش هایی که فرماندهی های مشمول تغییر در طول مدت ماموریت شان انجام دادند، قدردانی کرد.

این اقدام فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق پس از مطالعات طولانی برای افزایش امنیت و ثبات در مناطق مختلف کشور و نیز مقتضیات منافع ملی صورت می گیرد.

از سوی دیگر یک منبع دولتی عراقی امروز چهارشنبه به تشریح جزئیات تغییرات امنیتی محمد شیاع السودانی پرداخت و اعلام کرد که تغییرات امنیتی که توسط السودانی ایجاد شده به این شرح است:

ماموریت حمید الشطری در سازمان امنیت ملی به پایان رسید و ابوعلی البصری به عنوان رئیس این دستگاه منصوب شد.ماموریت فالح العیساوی به عنوان معاون دوم سازمان امنیت ملی به پایان رسید و مثنی العبیدی جایگزین وی شد.ماموریت ماجد الدیلمی در سازمان امنیت ملی به پایان رسید و وقاص محمد جایگزین وی شد.

همچنین طبق دستور السودانی، حمید الشطری و ماجد الدیلمی به مشاوره امنیت ملی منتقل شدند.

این منبع به تجارب این دو اشاره کرد و اینکه این تصمیمات جهت گیری حزبی و سیاسی ندارد و هدف دور نگه داشتن نهادهای امنیتی حساس از بهره برداری سیاسی است.

منبع مذکور گفت: اسامی جدید از بطن نهادهای امنیتی هستند و برخی از آنها پس از موفقیت های بارز امنیتی و اطلاعاتی به این جایگاه رسیده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس