به گزارش مشرق، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره عضویت کشورمان در شانگهای در صفحه توئیتر خود نوشت:

دو سال قبل چند روز پس از انتخابات ۱۴۰۰، اعضای مهم شانگهای پیغام دادند که در اجلاس آتی، مخالفت سابقشان با عضویت ایران در این سازمان را کنار می‌گذارند تا پس از ۱۶ سال، ایران از عضو ناظر به عضو اصلی تبدیل شود.

دولت قبل در سال ۹۴ برای تبدیل عضویت اقدام کرده بود که با مخالفت برخی اعضای اصلی راه به جایی نبرد.

برخلاف ادعای مقام سابق وزارت امور خارجه، هیچ پیشرفتی در پذیرش عضویت ایران تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰ رخ نداده بود و صراحتا در پیغام‌های واصله، انتخاب آقای رئیسی به‌عنوان علت پذیرش عضویت اصلی بیان شد. بازیابی نقش و تأثیر ایران در سازمانهای منطقه‌ای و بین‌المللی از سیاست‌های ثابت دولت در این دو سال است.

پیگیری عضویت در گروه بریکس که تکیه اصلی آن در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تبادلات مالی است با همین رویکرد و به صورت جدی در حال انجام است.

روایت صالحی از عضویتی که از دولت قبل بر سرزبان‌ها بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    8 2
    خود روحانی و دار و دست هم تمایلی نداشتند صرفا برای خالی نبودن عریضه و با بی میلی درخواست داده بودند. اعضای پیمان هم به خوبی فهمیده بودند که سر اینها به اخور کدخدا و اذنابش گرم است و امید به انجا دارند. کاش لااقل غرب یک نخود سیاه در دستان اینها میگذاشت تا دلمان خوش باشد
  • FR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    1 1
    خدارا شکر و تبریک یک لحظه فکر کنید در زمان روحانی حملات نظامی روسیه در اوکراین اتفاق افتاده بود رابطه با روسیه قطع و زلنسکی و روحانی پسر خاله شده بودند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس