کد خبر 1505505
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کنکور

رئیس سازمان سنجش گفت: گروه‌های مدعی تقلب از شب گذشته تعدادی تصویر از جلد دفترچه کنکور با عنوان دفترچه کنکور ۱۴۰۲ منتشر کرده اند که همگی فیک هستند و اصلاً شباهتی به دفترچه‌های اصلی ندارند.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: گروه‌های مدعی تقلب از شب گذشته تعدادی تصویر از جلد دفترچه کنکور با عنوان دفترچه کنکور ۱۴۰۲ منتشر کرده اند که همگی فیک هستند و اصلاً شباهتی به دفترچه‌های اصلی ندارد.

وی افزود: پلیس فتا و سایر دستگاه‌های نظارتی تعدادی از شبکه‌های مدعی تقلب را دستگیر کرده اند. تمام هدف این شبکه‌ها القای موضوع تقلب است. داوطلبی میان دستگیری‌ها نبوده است.

پورعباس یادآور شد: دفترچه‌های کنکور با این طراحی‌ها متفاوت است و هنوز حتی دفترچه‌ها باز نشده و به صورت پاکت است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۸۰ هزار نفر در آزمون‌های اختصاصی گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: استرس کنکور برای این است همه داوطلبان بتوانند کنکور خوبی را برگزار کنند و مشکلی نباشد.

پورعباس افزود: سوابق تحصیلی داوطلبان از شنبه در سایت آموزش پرورش منتشر می‌شود و داوطلبان باید آن را کنترل کنند. تا آخر تیرماه نمرات باید اعلام شود. سعی داریم به سمت حذف کنکور حرکت کنیم. به سمتی حرکت می‌کنیم که سوابق تحصیلی و آموزش در دبیرستان‌ها هویت پیدا می‌کند و بحث تعلیم و تربیت و پرورش شکل بهتری پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در بیش از ۸۵ درصد ظرفیت‌های دانشگاه بدون رقابت کنکور دانشجو پذیرفته می‌شود. ۱۵ درصد ظرفیت که دارای حساسیت است، رقابت کنکور در آن نقش دارد. در آینده نزدیک به نقطه‌ای می‌رسیم که نقش کنکور را کم رنگ و کم رنگ‌تر کنیم.

رئیس سازمان سنجش درباره داوطلبان گروه هنر و علاقمندان رشته علوم ورزشی گفت: در اطلاعیه‌ای که ۲۶ تیرماه منتشر می‌شود شرایط آزمون عملی اعلام می‌شود. اعلام علاقمندی هم تا ۱۹ تیرماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    ما هم باور کردیم
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    حیف زحمت که بچه مردم می‌کشه شما هم برای نفع شخصیتون سوالات رو میفروشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس