مکرون

رییس جمهور فرانسه تهدید کرد در صورتی که اوضاع اجتماعی از کنترل خارج شود دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را قطع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش دادند امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه با شهردارانی که مناطقشان تحت تأثیر اعتراض‌های مردمی گسترده قرار گرفته دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری نیوز این فرانس، مکرون در بیانیه‌ای که پس از این دیدار منتشر شد، گفت: «ما باید بر ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنیم. وقتی همه چیز از کنترل خارج می‌شود، باید در موقعیتی باشیم که بتوانیم دسترسی (به شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی) را تنظیم یا قطع کنیم.»

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه در سخنرانی خود در مجلس ملی این کشور اعلام کرد که کمتر از ۱۰ درصد از ۴۰۰۰ نفری که در جریان تظاهرات بازداشت شدند خارجی بودند.

امانوئل مکرون قرار بود دوشنبه به آلمان سفر کند، اما ناچار شد سفر رسمی خود به این کشور را برای مدت نامعلومی به تعویق بیندازد. اوضاع پاریس و بسیاری از شهرهای فرانسه شب گذشته با آرامش نسبی همراه بودند و مسئولان اجرایی امیدوارند این بازگشت به آرامش ثبات داشته باشد.

نوجوان ۱۷ ساله که از او با نام ناهل یاد شده است با شلیک مستقیم به قفسه سینه توسط پلیس فرانسه کشته شد. افسری که تیراندازی کرده به اتهام قتل عمد بازداشت شده است.

ناهل الجزایری و مراکشی‌الاصل بود و این شورش‌ها ریشه در اعتراض چندین دهه‌ای علیه خشونت پلیس و بی‌توجهی و تبعیض نژادی همیشگی در حومه‌های شهری فقیرتر فرانسه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    عیب نداره ایلان ماسک اینترنت رایگان میفرسته براشون
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 1
    بهونه خوبی شده برای فیلترینگ وحشتناک و طولانی مدت ایران😁

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس