زاکانی

شهردار تهران از راه اندازی تراموا در پایتخت خبرداد و گفت: این تراموا ظرف مدت ۱۸ ماه ساخته می‌شود.

به گزارش مشرق، چهارمین نشست خبری علیرضا زاکانی شهردار تهران با محوریت حوزه حمل و نقل عمومی دقایقی پیش آغاز شد.

شهردار تهران در این نشست خبری از راه‌اندازی تراموا در تهران خبر داد و گفت: تمام مطالعات انجام شده و به احتمال زیاد، هفته آینده تفاهم‌نامه در این زمینه بسته می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه تراموا در خط یک بی‌آرتی از ترمینال شرق تا میدان آزادی به طول ۱۸ کیلومتر راه‌اندازی می‌شود، گفت: احداث تراموا مقرون به صرفه و صلاح است و پیش‌بینی کرده ایم سالانه ۵۵ میلیون مسافر می‌توانند از طریق این خط جابجا شوند.

شهردار تهران تأکید کرد: این تراموا ظرف مدت ۱۸ ماه ساخته می‌شود و به احتمال زیاد از سال جاری آغاز به کار می کند.

زاکانی با بیان اینکه ۲۷۰ کیلومتر خط مترو با ۱۱۵ ایستگاه داریم، گفت: ۱۵۰۰ واگن مترو داشتیم که از این تعداد ۲۸ واگن از رده خارج و بخش زیادی از و اگن‌ها هم نیاز به بازسازی و اورهال داشت.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ تا سال ۱۳۹۹ (طی ۱۵ سال) ۴۱۶ دستگاه واگن مترو بازسازی شده بود، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، ۲۵۱ واگن بازسازی شده و ۴۲ واگن هم در حال بازسازی است و تا خرداد سال آینده ۴۲۸ واگن بازسازی می‌شود.

زاکانی ادامه داد: سه رام قطار که از رده خارج شده بودند بازسازی شده و ارتقاء یافتند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به حوزه اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: ۸ خط بی‌آرتی داریم و به دنبال مهندسی خطوط هستیم. با این حال خطوط نیاز به طراحی داشتند. ما تهران را با ۱۸۶۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم و ۳۶۰ دستگاه اتوبوس جدید هم خریداری کردیم که البته ۱۷۲ دستگاه با کمک وزارت کشور و الباقی با ظرفیت خود شهرداری تهران تهیه شد.

به دنبال برقی سازی شهر هستیم

زاکانی با بیان اینکه به دنبال برقی‌سازی شهر هستیم گفت: خطوط تراموا را در تهران راه‌اندازی می‌کنیم و در این زمینه هم مطالعات صورت گرفته است.

وی به هوشمندسازی شهر اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این رابطه انجام شده است، همچنین تا پایان شهریور سال جاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و وارد ناوگان می‌شود با این حال خیلی از اتوبوس‌ها نیاز به بازسازی دارند. همچنین به دنبال این هستیم که ۵۰۰ دستگاه دیگر هم اضافه کنیم.

شهردار تهران به بسته شدن قراردادها برای خرید اتوبوس اشاره کرد و گفت: طی تعهدات انجام شده بالغ بر ۲۶۰ دستگاه اتوبوس تحویل خواهیم گرفت و در مجموع ما قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس را منعقد کرده ایم.

۳۰ هزار ون به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود

وی در مورد اینکه در مسیر توسعه مترو، تراموا و اتوبوس هستیم گفت: به دنبال یک الگوی جدید دیگر هم هستیم و آن هم ورود ون است که تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صنعت و معدن در رابطه با خرید ۳۰ هزار ون راداشته‌ایم که این ون‌ها قابلیت جابجایی ۱۱ تا ۱۴ نفر را دارند، ا ین ۳۰ هزار ون معادل ۱۰ هزار اتوبوس است. هر سه ون به اندازه یک دستگاه اتوبوس امکان جابجایی دارد. البته خدمات ارائه شده و در مسیر تحقق گام برمی‌داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    7 3
    مواظب باش برق نره دکتر.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      6 3
      مطمئن باشید کاری که برای رضای خدا نیست جواب نمیده . تارخ مصصرف این شوآف بازی ها تمام شده
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 3
      ایشون کلا دو ساله اومدن.عدم توسعه صنعت برق در دولت سابق امروز گریبان گیر مملکت شده.دولت غرب زده سابق حتی یک نیروگاه نساخت.به نساختن مسکن مهر افتخار میکردن.اون موقع کسی حرفی نمیزد امروز همه کاسه کوزه رو سر زاکانی میشکنن.قول میدم اگه ایشون نبود همین ترامو تا ده سال دیگه هم ساخته نمیشد.
    • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      7 5
      مواظب باش از دود منقل خفه نشی مهندس
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    9 0
    همین الان تهران برق نداره ادارات رو زود تعطیل م یکنید می خواهید برقی راه بندازید چه با شارژ باتری و چه مستقیم توان تولید برق رو باید افزایش داد
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 6
    این جوری که این صحبت میکنه شهرداران شهرهای بزرگی مثل توکیو،واشتنگتن،سیدنی،سئول وحتی آنکارا این چنین نطقی ایراد نمی کنند.مرد حسابی تو تعمیر پله برقی موندی
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 4
      باهوش همه دنیا پله برقی مشکل پیدا میکنه.
  • انقلابی منطقی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 1
    شهرداری رو شاهد هستیم! مشرق طرفداری نکن منتشر کن
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    6 3
    افتابه لگن هفت دست شام ونهار
  • Ja ad IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    آقای زاکانی چند پیشنهاد که قطعا تا حال بهش فکر نکردید . البته کار شهرداری به تنهایی نیست ولی بیا و یک کار مثبت کن و پیشقدم شو . تغییر کاربری تعدادی از پروانه جدید ساختمانها از مسکونی به پارکینگ در محلهای شلوغ اداری . اجباری شدن استفاده از پنلهای سلول خورشیدی بر روی بام ساختمانها و تامین بخشی از برق . جلوگیری از ساخت مسکن با سیستم سرمایشی اسپیلت بدون اینورتر و اصلاح مقررات ملی ساختمان ( جلوکیری از قاچاق و همچنین اصلاح محصولات ساخت داخل و واردات برندهای کم مصرف) . همین مورد در خصوص سیستم گرمایشی و جلوگیری از پکیجهای گرمایشی نامناسب در کاهش مصرف آب و گاز هم صادق است. ایجاد زیر ساخت برای خودروهای برقی و واردات اینگونه خودروها و همچنین خودرو با حجم کم و مصرف کم به جای واردات خودروهای لوکس اروپایی و پرمصرف چینی و ....
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      پیشنهادات بسیار مفیدی برای شهر هست امیدوارم شهرداری مورد توجه قرار دهد
  • کارشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    عوض کن
  • کبری IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    فقط مثل مونوریل!زمان دولت احمدی نژاد نشه!!صلوات
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    هزینهکرد بیشتر در ابر شهر تهران، چیزی جز افزایش جمعیت (به دلیل مهاجرت بیشتر) ، افزایش تردد خودروها و آلودگی بیشتر نخواهد داشت.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 2
    ما می توانیم ،اگر نشد هم از راه دیگری می‌رویم تا بشود ‌.ضمنا دوستمان مهندس نیست پزشک است
  • عباس IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    به نظر می رسد که این طرح با چالش‌ های فراوانی مواجه شود. اول این که پل پر هزینه پیچ شمیران را باید جمع کنند تا هم سطح شود و دوم اینکه در تقاطع ها که قطار می بایست ترمز کند وباید برای جلو گیری از خطر تصادف می بایست راه بست نصب شود که این موضوع ترافیک مسیر خط یک بی ار تی را که در حال حاضر نسبطا روان است به شدت سنگین می کند. همچنین عبور از زیر گذر امام حسین هم چالشی جدی است.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 0
    باز هم پروژه های چند هزار میلیارد تومانی شروع شد. پروژه هایی که طرحهای چند هزار میلیاردی دارند و با هزینه کمتر از یک دهم آن به اتمام می رسد و بقیه پولها ، هپلی هپول میشه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 0
    جدای از تولیدکنندگان متفرقه متعدد اتوبوس در کشور . بزرگترین کارخانه و تولیدکننده اتوبوس و ون در غرب آسیا (ایران خودرودیزل ) درحال خاک خوردن می باشدآنوقت دولت و مجلس بفکر واردات اتوبوس خصوصا اتوبوس دسته دوم افتاده اند!!! جای تاسف است !!! دولت بجای اینکار ها تکیه بر تولید داخلی کند و اگر با مدیریت این تولیدکننده مشکل دارد آن را عوض کند. این وضعیت برای کشور و این دولت شرم آور است...
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    جدای از تولیدکنندگان متفرقه متعدد اتوبوس در کشور . بزرگترین کارخانه و تولیدکننده اتوبوس و ون در غرب آسیا (ایران خودرودیزل ) درحال خاک خوردن می باشدآنوقت دولت و مجلس بفکر واردات اتوبوس خصوصا اتوبوس دسته دوم افتاده اند!!! جای تاسف است !!! دولت بجای اینکار ها تکیه بر تولید داخلی کند و اگر با مدیریت این تولیدکننده مشکل دارد آن را عوض کند. این وضعیت برای کشور و این دولت شرم آور است...
  • عطا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    2 0
    جناب آقای زاکانی.فعلا لطف کنید همین خطوط اتوبوسرانی فعلی رو درست کنیدتا مردم درایستگاهها 20دقیقه تا نیم ساعت منتظراتوبوس نباشند. اونوقت میشه بفرمایید برقشو ازکجا میارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس