کد خبر 1504583
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
فرانسه روی خط ناآرامی؛ بازداشت معترضان ادامه دارد+فیلم

حداقل دو هزار نفر طی روزهای اخیر در اعتراضات فرانسه به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله بازداشت و هزاران خودرو به آتش کشیده شد.

به گزارش مشرق، نگاهی به اخبار رسانه‌ها درباره اعتراضات شدید اخیر در فرانسه نشان می‌دهد که به رغم استقرار ۴۵ هزار نیروی پلیس و ژاندارمری، اعتراضات شدید در این کشور ادامه دارد.

وبگاه «گلوبال تایمز» روز یکشنبه (امروز) گزارشی ویدئویی از اعتراضات در فرانسه به قتل نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی به دست پلیس منتشر کرده است. آمار این رسانه معتبر چینی، مربوط به عصر ۳۰ ژوئن (نهم تیر) تا صبح اول جولای (۱۰ تیر) است.

طبق این گزارش، در جریان اعتراضات جمعه هفته گذشته و شنبه (دیروز)، بیش از ۲۵۰۰ حادثه آتش سوزی ثبت شد، ۱۳۵۰ وسیله نقلیه و ۲۳۴ ساختمان به آتش کشیده شد. ۷۹ مامور پلیس مجروح شدند و حداقل ۱۳۰۰ نفر دستگیر شدند. حداقل ۴۵۰۰۰ مامور پلیس و ژاندارمری در فرانسه مستقر شده‌اند و دولت فرانسه همه مراسمات و رویدادهای بزرگ در سراسر کشور را لغو کرد.

انتشار گزارش گلوبال تایمز در شرایطی صورت گرفته که صبح روز یکشنبه (امروز) وزارت کشور فرانسه آمار جدیدی از اعتراضات منتشر کرد.

بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، تنها در جریان اعتراضات شنبه شب (دیشب) ۷۱۹ معترض بازداشت و طی درگیری‌های شب گذشته ۴۵ نیروی پلیس این کشور زخمی شدند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که بازداشت شدگان به اتهام درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین آتش‌زدن اماکن خصوصی و عمومی از جمله فروشگاه‌ها، بانک‌ها، منفجر کردن خودروها و اتوبوس‌ها دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه برای مقابله با معترضان و ناآرامی‌های اخیر، در حال استفاده از تجهیزات ضدشورش شامل گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودروهای زرهی هستند.

روز سه شنبه هفته گذشته بود که در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله به نام «نائل ام.» توسط پلیس فرانسه در حومه پاریس، جرقه اعتراضات و ناآرامی‌ها در فرانسه را روشن کرد.

خودروی این نوجوان الجزائری تبار به دلیل نقض قوانین رانندگی در منطقه «نانتیر» در حومه پاریس توسط پلیس متوقف شد. پلیس ابتدا گزارش داد یکی از ماموران به این نوجوان تیراندازی کرد زیرا او قصد زیر گرفتنش را داشت اما این روایت با انتشار ویدئویی که از این حادثه منتشر شده، نقض شد و زمینه ساز اعتراضات گسترده در این کشور را فراهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس