داورزنی: رفتارهای آمریکا خارج از منشور المپیک است + فیلم

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به صدور نصفه‌ونیمه روادید آمریکا برای تیم ملی و اعضای کادرفنی ایران گفت: می‌دانستیم چالشی جدی با آمریکا خواهیم داشت. رفتار آن‌ها غیرحرفه‌ای و خارج از منشور المپیک است.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی با اشاره به سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر صدور روادید برای کاروان اعزامی ایران جهت حضور در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها در آمریکا، رفتارهای این کشور را هم غیرمنطقی و هم خارج از چهارچوب‌های بین‌المللی و منشور المپیک توصیف کرد.

فقط بحث والیبال نیست

داورزنی صحبت‌های خود را اینطور آغاز کرد:

بعد از اینکه مشخص شد تیم بزرگسالان در هفته سوم باید به آناهایم برود، در مکاتبه با فدراسیون جهانی درباره صدور روادید برای تیم‌مان از سوی آمریکا، ابراز نگرانی کردیم. چون رفتارهای آمریکا در این حوزه را هم غیرمنطقی و هم خارج از چهارچوب‌های بین‌المللی و منشور المپیک می‌بینیم.

این رفتار آمریکا در روش صدور روادید و رد درخواست، خارج از چهارچوب و خلاف منشور المپیک است. هر کشوری میزبان می‌شود، اولین تعهدش صدور روادید برای تیم‌هایی است که مجبور به رفتن به آن کشور هستند.

رئیس فدراسیون والیبال که پیش‌تر گفته بود درصورت کارشکنی سفارت آمریکا ممکن است ایران از حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها انصراف دهد، تاکید کرد که خروج از لیگ ملت‌ها، آسیب‌های زیادی برای والیبال ایران به‌دنبال داشت.

هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از ۱۳ تا ۱۸ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هشت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 2
    برای اینکه بدبختیم. آمریکا ندیده ایم. همین
  • ایرانی با غیرت IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    جناب داورزنی : مواظب باش از والیبالیست در هنگام بازگشت به ایران از ینگه دنیا کسی گم و گور نشود . گفته باشیم ؟!
  • حسين DE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    آقاى داورزنى مگه شما چند هفته پيش نگفتيد كه اگه سفارت آمريكا ويزاى همه بازيكنان رو صادر نكنه ما به آمريكا نخواهيم رفت؟ چطور شد كه نظرتون تغير كرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس