کد خبر 1504094
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
تجمع یمنی‌ها در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم

مردم یمن پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش مشرق، مردم یمن در استان الحدیده پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع، تکرار آتش زدن قرآن کریم را در ادامه جنگ رژیم صهیونیستی و توطئه علیه دین و خیانت به مسائل امت اسلامی در سایه ضعف رژیم‌های عربی و سازش آن‌ها با این رژیم دانستند.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)، یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، معترضان یمنی خواستار مقابله با اهانت به نبی اکرم (ص) و سوزاندن قرآن کریم از طریق اتخاذ مواضع مسئولانه برای قطع روابط دیپلماتیک و اخراج سفرای کشورهای اهانت‌کننده و توقف روابط تجاری با آن‌ها، شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با تأکید بر اینکه امت اسلامی به اتحاد برای پاسخ به این اهانت‌ها نیاز دارد، درباره سرانجام تشدید اهانت‌ها به مقدسات اسلام و آتش زدن قرآن و خدشه دار کردن احساسات مسلمانان هشدار دادند.

معترضان یمنی همچنین اهانت به مقدسات اسلامی را که بیانگر انحطاط اخلاقی و سیاسی است، محکوم و تأکید کردند که رژیم صهیونیستی پشت این اهانت‌ها قرار دارد و هدف از آن تشدید درگیری‌ بین ملت‌هاست.

در بیانیه‌ای که در این تجمع اعتراض‌آمیز صادر شد، بر تحریم همه کشورهایی که زمینه را برای آتش زدن قرآن مهیا می‌کنند، تأکید شده‌است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 1
    آفرین به مردم غیرتمند یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس