دیلی‌میرور: داعش درصدد حمله مرگبار به انگلیس است

نشریه دیلی‌میرور چاپ لندن روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از منابعی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش درصدد حمله مرگبار به یک اجتماع عمومی در انگلیس است.

به گزارش مشرق از این نشریه انگلیسی، نقشه توطئه داعش را عبدالوهاب السعدی بلندپایه ترین افسر ضد تروریسم عراق فاش کرد و گفت: «ما می دانیم که داعش با تروریست های مستقر در بریتانیا صحبت می کند و می دانیم که آنها چه برنامه ای دارند. این یک حمله بزرگ است.»

او که چند روز پس از عملیات ضدتروریستی نیروهایش در مخفیگاه بیابانی داعش با نشریه دیلی‌میرور صحبت می‌کرد، افزود: «ما متوجه شدیم که بریتانیا هدف بعدی داعش، خارج از عراق است. در چند هفته گذشته ما عملیات‌های بزرگی را علیه داعش انجام دادیم و تعداد زیادی از تروریست‌ها را کشتیم؛ طی یک حمله حدود پنج نفر از آنها را به هلاکت رساندیم که همگی بسیار ارشد بودند.»

وی افزود: «می‌توانم به شما بگویم که از اطلاعاتی که در محل یکی از حملات اخیرمان پیدا کردیم، حمله تروریستی بعدی در بریتانیا خواهد بود.» این فرمانده عراقی در پاسخ به سوالی درباره توصیف هسته انگلیسی داعش گفت: «این تروریست ها اتباع انگلیسی هستند.»

دیلی‌میرور سپس نوشت: ما توافق کرده‌ایم که برخی از جزئیاتی را که السعدی با ما در میان گذاشت به دلایل امنیتی فاش نکنیم - زیرا آژانس‌های اطلاعاتی غربی در تلاش هستند تا این توطئه را خنثی کنند. ما آنچه را که او در مورد تهدید به ما گفته بود به آژانس‌های اطلاعاتی منتقل کردیم و مشخص شد که آنها قبلاً توسط مقامات ارشد اطلاعاتی عراق در جریان قرار گرفته‌اند.

فرمانده عراقی به دیلی‌میرور گفت: «فرماندهان داعش در عراق خواهان حمله به نوع خاصی از اجتماعات عمومی در انگلیس هستند تا وحشت را به حداکثر برسانند.»

وی افزود: «ما شواهدی داریم که نشان می دهد تروریست ها در اینجا با افراط گرایان در بریتانیا در تماس هستند و آنها در حال توطئه هستند. من نمی توانم بگویم حمله ای که می خواهند انجام دهند چه شکلی خواهد بود و می تواند حمله با خودرو، چاقو، تفنگ، یا یک بمب‌گذاری باشد.»

السعدی ادامه داد: «من جزئیات را نمی‌دانم، جز اینکه اگر اتفاق بیفتد، در مکانی عمومی از آن نوع که برای شما توضیح دادم خواهد بود. ما تمام اطلاعات را به مقامات بریتانیا داده ایم تا آنها از آن مطلع شوند.»

او در حالی این مطلب را بیان کرد که سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم در انگلیس در مرحله «قابل توجه» قرار دارد. این سطح بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور وجود دارد.

هشدار امنیتی در انگلیس در پنج سطح «کم»، «متوسط»، «قابل‌توجه»، «شدید» و «بحرانی» تعریف می‌شود؛ اگر سطح هشدار امنیتی در درجه «کم» باشد، وقوع حمله غیرمحتمل است. در مرحله دوم یعنی در صورت قرار گرفتن درجه هشدار بر روی «متوسط»، وقوع حمله ممکن ولی باز هم غیرمحتمل است. در حالت چهارم نیز که وضعیت «شدید» می شود، وقوع حمله بشدت محتمل است. در وضعیت بحرانی، هر لحظه انتظار وقوع حمله تروریستی می‌رود.

سطح هشدار امنیتی انگلیس در بهمن ۱۳۹۹ از مرحله «شدید» به «قابل توجه» کاهش یافت. این سطح از مرداد ۱۳۹۳ تا سه پیش بین درجه شدید و بحرانی در نوسان بود.

تصمیم گیری درباره تغییر سطح هشدار امنیتی انگلیس توسط مرکز مشترک ارزیابی حملات تروریستی صورت می‌گیرد. این مرکز در مقر سرویس جاسوسی داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی۵ قرار دارد و اعضای آن را کارشناسان ضد تروریسم پلیس، دولت و اژانس های امنیتی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بیینی برنامشون چیه ، دارن زمینه چینی میکنن
    • قاب IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 0
      دقیقا 👍 ما شاهد تکرار سناریوی حمله القاعده به آمریکا هستیم فکر کردن مردم خرن 😂
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    چه خوب ، خداروشکر
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      0 0
      ارزوشو به گور میبری خداروشکر
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 0
      طفلکی مردمش
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بخورن از آش خودشون
  • CA ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    چاقو هرگز دسته خودش را نمی‌برد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس