کد خبر 1503782
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
سهمیه عجیب برای جودو در هانگژو

مسئولان ستاد بازی‌های آسیایی در حالی تنها سهمیه اعزام دو جودوکار در بخش مردان و یک جودوکار در بخش زنان را داده‌اند که توقع می‌رفت پس از چهار سال تعلیق، نگاه ویژه‌ای به این رشته شود.

به گزارش مشرق، ستاد بازی‌های آسیایی سهمیه نفرات اعزامی به هانگژو را در اختیار فدراسیون‌های مربوط قرار داده است؛ سهمیه‌هایی که اکثرا موجب اعتراض فدراسیون‌ها و مربیان شده است. اکنون، سهمیه‌ها با آن چیزی که مد نظر مسئولان فدراسیون‌ها و مربیان تیم‌های ملی است، فاصله زیادی دارد. به خصوص در رشته‌های انفرادی که همواره بار مدال‌آوری را به دوش کشیده‌اند، سهمیه‌های تعلق گرفته، راضی کننده نیست.

فدراسیون جودو نیز که به‌زودی تعلیق چهار ساله‌اش به پایان می‌رسد تا دوباره ورزشکاران این رشته وارد دنیای تاتامی شوند، نیز از جمله رشته‌هایی است که سهمیه اندکی برای حضور در هانگژو به آن تعلق گرفته است. سهمیه‌ای که انتظار می‌رفت خیلی بیشتر باشد.

اکنون سهمیه اعزام دو نفر در مردان و یک نفر در بانوان برای فدراسیون در نظر گرفته شده که یک مربی مرد و یک مربی زن هم، این نفرات را همراهی می‌کنند.

در این راستا، ۲ نکته قابل بررسی و البته بسیار مهم است. اول، جودوی ایران با سخت‌گیری فدراسیون جهانی، چهار سال تعلیق بود و فدراسیون در این مدت تلاش کرد تا جودو را زنده نگه دارد. حالا تعلیق، شهریورماه به اتمام می‌رسد و بازی‌های آسیایی بهترین فرصت است تا جودوکاران کشورمان، دوباره به رویدادهای بین‌المللی بازگشته و به خودباوری برسند، اما به این تعداد سهمیه اندک، جایی برای خودباوری و امید به آینده نیست.

سهمیه عجیب برای جودو در هانگژو

دوم، مسئولان ستاد بازی‌ها و کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌اند برخی رشته‌ها با نگاه حمایتی اعزام می‌شوند که در این بین، ورزش‌های تیمی نیز حضور دارند که هر تیم آن بیش از ۳۰ نفر خواهند بود. البته جامعه ورزش نیک می‌دانند که تعدادی از رشته‌های تیمی اعزامی ما به هانگژو، شانسی برای کسب مدال ندارند، پس چرا این فرصت و هزینه برای اعزام به رشته‌هایی مثل جودو و بوکس و سایر رشته‌های انفرادی داده نمی‌شود تا تعداد نفرات مدنظر فدراسیون و کادر فنی اعزام شوند.

اکنون در جودو نفرات شایسته‌ای چون ابوالفضل محمودی در ۶۶-، مهدی فتحی‌پور در ۸۱-، قاسم باغچقی در ۹۰- و امیرعباس موحد در ۹۰+ کیلوگرم هستند که آینده درخشانی دارند و حتی می‌توانند در تاتامی هانگژو، عملکرد خوبی داشته باشند.

انتظار می‌رود کمیته ملی المپیک کمی بیشتر به فدراسیون‌ها توجه کرده و در روزهای آتی سهمیه رشته‌های انفرادی را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیشکسوت جودو IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    خبر از وضع جودو نداری ! جودو رو روسای فعلی و سابق نابود کردند ! جودو کلا تعطیل بوده و هیچیک از ملی پوشان در حد مقامهای هفتم تا نهم آسیا هم نیستند . خدا لعنت کنه مدیرانی را که جودو را گروگان خواسته های مادی خود قرار داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس