کد خبر 1503649
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
حمایت پادشاه بحرین از پوتین

پس از اعلام حمایت امیر قطر از پوتین، امروز هم شاه بحرین حمایت قوی منامه از رئیس جمهور روسیه را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، منابع روسی اعلام کردند که یک کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس حمایت قوی خود را از رهبری روسیه اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت خود از حفظ مشروعیت و قانون در روسیه در پی شورش واگنر را اعلام کرد.

کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که پادشاه بحرین در این تماس تلفنی، حمایت خود از اقدامات روسیه برای حفظ حاکمیت قانون و تضمین ثبات در کشور را اعلام کرده و بر اهمیت روابط بین بحرین و روسیه نیز تاکید کرد.

همچنین، طرفین گسترش همکاری فیمابین در زمینه های مختلف را بررسی کردند.

پیش از این و در روز گذشته نیز شماری از رهبران جهان در تماس با پوتین، حمایت خود از روسیه در مقابل شورش واگنر را اعلام کردند.

روز گذشته هم تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده و بر حمایت خود از تحرکات رهبری روسیه درخصوص رخدادهای ۲۴ ژوئن تاکید کرده بود.

لازم به ذکر است که یوگنی پریگوژین، سرکرده گروه واگنر از مدتها قبل با مقامات بلند پایه ارتش و وزارت دفاع روسیه دچار اختلاف‏نظر شدید بود و آشکارا از نحوه اداره جنگ اوکراین انتقاد می‏کرد. پریگوژین مشخصاً از شویگو و گراسیموف، خشمگین بود و آنها را مسئول عدم حمایت ارتش از واگنر و شکست‏های خود قلمداد می‏کرد. پریگوژین روز شنبه بعد از شورشی که در اوج خود به اشغال مراکز نظامی شهر روستف منجر شد، در پی میانجیگری رییس جمهور بلاروس دست به مصالحه با مقامات کرملین زد و روز سه شنبه به همراه برخی از اعضای گروه به بلاروس رفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ش. AE ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 3
    چی شده همه صف کشیدن؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس