ماکرون قتل نوجوان فرانسوی در تیراندازی پلیس را «نابخشودنی» خواند

رئیس‌جمهور فرانسه تیراندازی پلیس این کشور به یک نوجوان را که به مرگ وی و اعتراضات به خشونت پلیس منجر شده، «توجیه‌ناپذیر» و «نابخشودنی» خواند.

به گزارش مشرق، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تیراندازی مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان را «توجیه‌ناپذیر» و «نابخشودنی» خواند.

ماکرون در جریان سفر به مارسی بعد از اعتراضات فرانسوی‌ها به این قتل گفت: «یک نوجوان کشته شد. این غیرقابل توجیه و نابخشودنی است». وی افزود این اتفاق کل ملت را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خودروی این نوجوان ۱۷ ساله که از وی با عنوان «نائل ام.» نام برده شده، سه شنبه به دلیل نقض قوانین رانندگی توسط پلیس متوقف شد. پلیس ابتدا گزارش داد یکی از ماموران به این نوجوان تیراندازی کرد زیرا او قصد زیر گرفتنش را داشت اما این روایت با ویدئویی که از این حادثه منتشر شده و به تایید خبرگزاری فرانسه رسیده، نقض شد.

در این فیلم دو مامور پلیس در کنار خودرو دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها اسلحه را به سمت راننده نشانه رفته و صدایی شنیده می‌شود که می‌گوید «به سرت شلیک خواهد شد».

به نظر می‌رسد در حالی که خودرو ناگهان شروع به حرکت می‌کند، مامور از فاصله نزدیک به راننده آن شلیک می‌کند. خودرو چند متر حرکت و بعد تصادف می‌کند. راننده کمی بعد از آن جان خود را از دست می‌دهد.

پلیس ۳۸ ساله که این شلیک را انجام داده بازداشت شده است. دفتر دادستانی پاریس گفته این مامور در منطقه «نانتیر» در حومه پاریس به دلیل تیراندازی مرگبار به یک خودرو که به کشته شدن راننده آن منجر شده تحت بازجویی قرار دارد.

منابع خبری بامداد گذشته از درگیری پلیس فرانسه در غرب پاریس با معترضان به کشته شدن این فرد به دست پلیس خبر داده‌اند. شبکه الجزیره از به آتش کشیده شدن یک ساختمان شهرداری در منطقه «وال فورت» در غرب پاریس خبر داد.

الجزیره گزارش داد به دنبال کشته شدن این نوجوان ۱۷ ساله اعتراضاتی در مناطق حومه غرب پاریس شکل گرفت که به خشونت و زدوخورد پلیس و معترضان کشیده شد. به گفته خبرنگار الجزیره، دامنه اعتراضات در حال سرایت به مناطق بیشتری در غرب پاریس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 1
    آقای ریس جمهور ماکارونی این به اون در حالا هی بر علیه ایران و ایرانی وراجی کن
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    باید ایران محکوم کنه. جوونه داشته رانندگی می کرده گناه که نکرده. پلیسم ندیده شلیک کرده.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      1 2
      بازم خوبه اونا مسولیت رو میپذیرن و شدیدا محکوم میکنن که اینکه طرف مادرش دیده بچشو کی کشته ولی همی میان داستان سازی میکنن و دروغ گو جلوش میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس