کد خبر 1501033
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
منافقین

پلیس فرانسه تجمع سالانه گروهک تروریستی منافقین را که قرار بود در پاریس برگزار شود، لغو کرد.

به گزارش مشرق، مقامات دولتی فرانسه هرگونه تجمع گروهک تروریستی منافقین را ممنوع اعلام کردند. خبرگزاری رویترز می‌گوید این تجمع با دستور رئیس پلیس پاریس لغو شده است.

این تجمع که از سال ۲۰۱۸ هر سال با حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین و برخی چهره‌های آمریکایی و اروپایی برگزار می‌شد، برای نخستین بار در طول ۵ سال گذشته ممنوع اعلام شده است.

مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین نیز هر سال در این تجمع سخنرانی می‌کرد.

پلیس فرانسه در بیانیه‌ای علت این ممنوعیت را احتمال بروز مشکلات امنیتی و اخلال در نظم عمومی اعلام کرده است.

گروه تروریستی منافقین، این نشست را هر سال با هدف "زنده نشان دادن خود" و با مهمانان و سخنرانان اجاره‌ای برگزار می‌کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس چند سال پیش در گزارشی درباره نشست این گروهک در برلین نوشت: «اغلب حاضران در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق با سازمان‌دهی ترتیب داده‌شده توسط این گروه از مدارس لهستان و جمهوری چک به برلین برده شدند تا صندلی‌های خالی موجود در همایش را پر کنند. این افراد با وعده سفر رایگان به برلین، محل اقامت رایگان و همچنین گردش در شهر برلین به این شهر آورده شده بودند.»

علاوه بر این، روزنامه لوموند فرانسه نیز پیشتر در گزارشی درباره این نشست نوشت: «اکثر افرادی که در همایش‌های سازمان مجاهدین خلق شرکت می‌کنند نمی‌دانند برای چه به همایش می‌روند و تنها به این دلیل که پیشنهادی خوب برای سفر به پاریس، اقامت چندروزه و پول دریافت می‌کنند، با مسئولان همایش همراه می‌شوند. معمولاً انتظار چندانی هم از این افراد نمی‌رود. آن‌ها بعد از سوارشدن به اتوبوس و رسیدن به پاریس آزاد هستند که هر جا خواستند بروند و به گردشگری بپردازند و تنها باید یک بعدازظهر به همایش این گروه رفته و پرچم‌هایی را در دست گرفته و هرگاه از آن‌ها خواسته شد شادی کرده و پرچم‌ها را تکان دهند.»

همچنین، تصاویر شرکت‌کنندگانی با ملیت‌های غیرایرانی از جمله آفریقایی و دستمزد گرفتن مقامات آمریکایی و اروپایی از جمله «جان بولتون» و «رودی جولیانی» برای حضور فیزیکی یا مجازی در نشست گروهک منافقین و بیان اظهارات ضدایرانی در این نشست نیز بارها سوژه رسانه‌های خارجی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    7 0
    بدبختا ترسیدن یه وقت کسی در تجمعات بلایی سرشون بیاد. بترسید و بمیرید. الهی شکر
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 0
      عربستان دوست شده
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      2 0
      نه اینطور نیست، توافق پشت پرده رئیسی و ماکرون هست، اتفاقا بعد از توافق دو کشور مسعود کشمیری هم هفته گذشته به دلایلی کشته شد
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      0 0
      البته کشمیری باید بازداشت می‌شد چون نوچه بهزاد نبوی بود و میتونست نفوذی ها را لو دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس