کد خبر 1501116
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
یورش پلیس پاریس به مقر کمیته سازماندهی المپیک

پلیس فرانسه در تحقیقاتی که پشت پرده آن هنوز مشخص نشده، به مقر کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ یورش برد.

به گزارش مشرق، به گفته یک منبع مطلع و آگاه به تحقیقات، پلیس فرانسه امروز به مقر کمیته سازماندهی المپیک پاریس موسوم به «کوجو» و همچنین دفاتر «سولیدئو» (نهاد ناظر بر ساخت‌وسازهای المپیک ۲۰۲۴) یورش برد.

علت این تفتیش و شخص یا اشخاص بازداشتی هنوز مشخص نشده‌ اما مقامات کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۴ گفته‌اند که به منظور تسهیل تحقیقات، نهایت همکاری را با بازرسان خواهند داشت.

عملیات یورش و تفتیش ادارات و دفاتر مذکور با نظارت بازرسان اداره مبارزه با فساد و جرایم مالی و همچنین پلیس پاریس انجام شده است.

سازمان مبارزه با فساد فرانسه دو سال پیش در دو گزارش «مخاطرات تاثیرگذار بر روند راستی آزمایی» و همچنین «تعارض منافع» را برجسته کرده و هشدار داده بود که این مخاطرات می‌تواند چهره‌ بازی‌های المپیک که تونی استانکوئه، رئیس کمیته سازماندهی پاریس ۲۰۲۴ آن را «سفیدتر از سفید» خوانده را مخدوش کند.

این نخستین بار است که دفتر کمیته سازماندهی المپیک، هدف یورش پلیس قرار می‌گیرد و علاوه بر این، تازه‌ترین داستانی غافلگیرکننده‌ای است که ورزش فرانسه را طی پارسال تحت‌الشعاع قرار داده است. بریجیت هنریکس، رئیس کمیته المپیک فرانسه در ماه مه با اعلام استعفا، بسیاری را غافلگیر کرد.

همچنین نوئل لوگرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه نیز در ماه فوریه پس از طرح اتهامات تجاوز جنسی و همچنین اذیت و آزار روانی، مجبور شد از سمتش استعفا کند. این اتفاق دو ماه بعد از فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر افتاد و حالا در فاصله یک سال تا المپیک پاریس نیز، ورزش فرانسه دوباره شوکه شد. المپیک پاریس از ۲۶ جولای ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) ادامه می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس