کد خبر 1503347
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد سفر به چین را دارد و آمریکا از این موضوع آگاه است.

به گزارش مشرق، دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه (۲۷ژوئن) قصد او برای سفر به چین را تایید و اعلام کرد که ایالات متحده ماه‌ها قبل از این طرح آگاه است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، در بیانیه منتشرشده از سوی دفتر نتانیاهو، آمده است که نتانیاهو امروز سه‌شنبه (۲۷ژوئن) با هیأتی از اعضای کنگره آمریکا دیدار و آن‌ها را در جریان سفر آتی خود به پکن براساس دعوت نامه‌ای که از چین دریافت کرده است، قرار داد.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو به این هیأت آمریکایی اطمینان داد که «همکاری نظامی و اطلاعاتی بین اسرائیل و ایالات متحده در بالاترین حد خود قرار دارد و ایالات متحده همیشه متحد اصلی اسرائیل خواهد بود».

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفر آتی، چهارمین سفر نتانیاهو به چین خواهد بود. این سفر در حالی انجام می‌شود که اخیراً «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم به پکن سفر کرده بود.

وزارت امور خارجه چین رو جمعه، نهم ژوئن پس از اعلام تمایل خود برای تسهیل گفت‌وگو بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که عباس، رئیس تشکیلات خودگردان هفته آینده به پکن سفر خواهد کرد. «هوآ چونینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفته بود: بنا به دعوت رئیس‌جمهور کشور ما، محمود عباس از ۱۳ تا ۱۶ ژوئن در پکن خواهد بود.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی درباره سفر عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پکن و دیدارش با «شی جین پینگ» رئی‌جمهور چین، نوشته بود: این سفر در چارچوب طرح صلح خاورمیانه پکن است و بیش از آنکه در جهت صلح باشد، برای تقویت موقعیت چین در صحنه بین‌المللی است.

طی درگیری‌های اخیر بین فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر، پکن بارها بر ضرورت خویشتن‌داری بین دو طرف تاکید کرده و حتی همراه با کشورهای عربی همچون امارات، خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی وضعیت درگیری‌ها در فلسطین شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس