کد خبر 1503015
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
حمایت کاخ سفید از واردات نفت روسیه توسط هند

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آمریکا هیچ اعتراضی به واردات نفت روسیه توسط هند ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که این کشور هیچ اعتراضی به واردات نفت روسیه توسط هند ندارد اما امیدوار است این کشور سقف قیمتی تعیین‌شده توسط کشورهای غربی را رعایت کند.

وی طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که هند باید خودش درباره خریدهای نفتیش تصمیم‌گیری کند و ما امیدواریم شاهد خرید نفت با قیمت معادل یا کمتر از سقف تعیین‌شده از مسکو توسط دهلی نو باشیم.

آمریکا و متحدانش قدم‌های گوناگونی را برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه به بهانه درگیری نظامی با اوکراین در پیش گرفته‌اند.

حمایت کاخ سفید از واردات نفت روسیه توسط هند

در ماه دسامبر اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای نفت روسیه تعیین کردند و در ماه فوریه نیز واردات همه فرآورده‌های نفتی از روسیه به اروپا ممنوع شد.

در واکنش به این اقدام هم مسکو مقاصد صادرات نفت خود را به سمت بازارهای آسیایی به خصوص هند و چین تغییر داد و از آنجا که تحریم‌ها دسترسی این کشور به نظام مالی غربی را مسدود کرده، تصمیم گرفت تا به جای دلار و یورو نفت خود را به ارزهای ملی خود یا کشورهای خریدار بفروشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    چرا آمریکا بایستی نخود هر آشی شود؟ مگر هند مستعمره آمریکاست.
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    هندی ها باید به آمریکا بگویند به توچه!!!
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    خدا خودش هوای کافر و مسلمان را دارد.بهر حال بندگانش هستند و طبق سنت املا حتی برای کافران هم معیشت فراهم می کند.خدایا هر مظلومی را تو این دنیا از دست ظالم برهان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس