کد خبر 1469394
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
روسیه ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولیدی خود را کاهش می دهد

روسیه کاهش داوطلبانه تولید نفت خود را تا کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق، روسیه کاهش تولید نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ماه مارس آغاز خواهد کرد. به گفته الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، مسکو این انتخاب را داوطلبانه و بدون مشورت با کشورهای اوپک پلاس انجام خواهد داد.

نواک توضیح داد که این کاهش تنها بر تولید نفت به استثنای میعانات گازی تأثیر خواهد گذاشت و سهمیه تولید به طور مساوی بین شرکت‌های نفتی بسته به سطح تولید آنها توزیع خواهد شد.

الکساندر نواک پیش از این گفته بود که روسیه تصمیم خود را در مورد کاهش داوطلبانه تولید نفت خام به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس گرفته است. وی با بیان اینکه وضعیت بازار چگونه پیش خواهد رفت، گفت: «درباره آینده بازار در بازار تصمیم گیری خواهد شد و تصمیم فعلی فقط برای اسفند ماه گرفته شده است.»

در همین حال، یک منبع آگاه در صنعت نفت روسیه تصریح کرد که کاهش تولید بر اساس حجم واقعی تولید محاسبه خواهد شد و نه از سهمیه تولید روسیه در توافق اوپک پلاس. بر اساس این قرارداد، از نوامبر ۲۰۲۲، روسیه ۱۰.۴۷۸ میلیون بشکه در روز تولید مرده بود و همانطور که نواک قبلاً گفت، در ژانویه ۲۰۲۳، روسیه تقریباً ۹.۸-۹.۹ میلیون بشکه در روز تولید کرد.

ماه گذشته نیز معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده بود که این کشور در راستای احیای بازارهای جهانی نفت اقداماتی را در پیش خواهد گرفت و در نظر دارد از ماه مارس برای کمک به احیای بازار نفتی، تولید روزانه نفت خود را کاهش دهد.

نواک در ادامه با انتقاد از رویکرد ضد روسی کشورهای غربی، یادآور شد که روسیه تمام نفت خود را به فروش می‌رساند، اما آن را به کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سقف قیمت حمایت می‌کنند، نخواهد فروخت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال اعلام بیانیه معاون نخست وزیر روسیه، قیمت نفت افزایش یافت.

پیشتر کمیسیون اروپا در اظهاراتی درباره تصمیم برای تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه، مواردی را که سقف قیمت درباره آنها اعمال نمی‌شود، را تشریح کرد. بر این اساس فرآورده‌های نفتی تولید شده از نفت روسیه اما در خارج از این کشور و همچنین مخلوط سوخت روسیه با فرآورده‌های نفتی سایر کشورها، در صورتی که در خاک کشورهای ثالث انجام شده باشد، مشمول تحریم‌های بروکسل علیه مسکو نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس