غریب‌آبادی: مستندات بسیاری داریم که منافقین همچنان اقدامات تروریستی انجام می‌دهد

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک منافقین گفت: مستندات بسیاری داریم که گروهک منافقین همچنان دست به اقدامات تروریستی می زند.

به گزارش مشرق، کاظم غریب‌آبادی رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در نشست خبری که صبح امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: همانگونه مقام معظم رهبری فرمودند از ۷ تا ۱۲ تیر شاهد جنایات مختلف رژیم آمریکا علیه ملت مظلوم ایران هستیم.

وی ادامه داد: نباید غافل از این باشیم که جنایات آمریکا قبل تر از ششم تیرماه و زمانی که عناصر وابسته به گروهک منافقین بمبی را در ضبط صوت مقابل مقام معظم رهبری قرار دادند آغاز شد و این اولین جنایت آمریکا در تیر ماه است.

غریب آبادی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که گروهک‌های تروریستی توسط آمریکا ایجاد شدند گفت: برای این اعتقاد سند نیز وجود دارد که مسئولیت هرگونه عملیات تروریستی متوجه آمریکا است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به حادثه هفتم تیر ماه گفت: این حادثه منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از خادمان ایران توسط گروهک‌های تروریستی که حامی آنها آمریکا بود انجام شد همچنین بمباران شیمیایی سردشت نیز بیش از ۱۱۰ نفر از مردم مظلوم و هموطنان کرد غیور شهید شدند.

وی گفت: سلاح‌های شیمایی را آمریکا در اختیار صدام قرار داد و بیش از ۱۶ کشور عمدتاً غربی و آمریکا رژیم عراق را به سلاح شیمیایی مسلح کردند.

غریب آبادی با اشاره به شهادت رئیس وقت زندان اوین گفت: در هشتم تیرماه این اتفاق رخ داد و در یازده تیرماه سال ۶۱ نیز شاهد ترور شهید صدوقی هستیم و اوج کینه توزی رژیم آمریکا علیه مردم ایران در تیر ماه خود را با حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری نشان داد که تمام ۲۹۰ نفر مسافر آن با شهادت رسیدند.

دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: آمریکا نشان داد نه تنها برخی از حوادث تروریستی مقابل مردم ایران است بلکه خود نیز بصورت مستقیم وارد میدان شد و به فرمانده ناوی که هواپیمای ایران را زد مدال شجاعت دادند.

وی گفت: جنایات آمریکا در ایران منحصر به موارد گفته شده نیست بلکه این تنها چند واقعه جنایتکارانه در تیر ماه و در فاصله چند ساله است آمریکا جنایات عظیم‌تر دیگری را نیز انجام داده است و حمایت از رژیم صدام و شهادت بیش از ۱۳ هزار نفر به دلیل استفاده از مواد شیمایی از جمله این موارد است.

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است تصریح کرد: وضع قوانین و تحریم‌ها علیه ایران از جمله دیگر جنایات بشریت علیه ایران است و باید به تحریم‌ها به مانند یک سلاح جنگی نگاه کرد از طریق تحریم‌ها نه تنها جان مردم بیگناه گرفته می‌شود بلکه در حوزه‌های مختلف آسیب‌های جدی به آنها وارد می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آمریکا مرتکب جنایات بسیاری علیه مردم ایران شده است و همواره دم از حقوق بشر میزند و این تحریم‌های غیرقانونی جنایت است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تجزیه ایران بود گفت: قبل از آغاز تحمیلی گروهک‌های وابسته به آمریکا در بهشت امن کشورهای غربی و آمریکایی ساکن شدند گروهک منافقین ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساند به کشورهای غربی هشدار می‌دادیم که این منافقین به شما هم رحم نخواهند کرد زیرا خوی تروریستی خود را رها نکرده‌اند و شاهد بودیم که در فرانسه و آلبانی چه اتفاقی رخ داد زیرا این کشورها نیز متوجه خوی تروریستی این گروهک شده‌اند و در ۶ ماهه گذشته مکرراً اعضای این سازمان تروریستی افتخار کرده‌اند که ۱۷ هزار نفر را کشته‌اند.

غریب آبادی گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی کرد تا منطقه از گروهک‌های تروریستی رها شوند اما رژیم آمریکا با ترور و به شهادت رساندند حاج قاسم سلیمانی و یاران وی این موضوع را جواب داد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بیش از ۳۵ میلیون نفر توسط آمریکا کشته شده‌اند که ۲۷ میلیون آنها سرخ پوستان هستند و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در جنگ ویتنام کشتند و در کوبا، مکزیک، عراق، افغانستان فقط مشغول کشتار و جنایت علیه بشریت بودند و تاریخ آمریکا مملو از اقدامات سیاه است.

وی ادامه داد: حمایت آمریکا علیه اسرائیل، نقض حقوق بشر علیه زنان، رنگین پوستان و زندانیان حاکی از نقض بشر است سالانه ۴ هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند و آمریکا صلاحیت ندارد درباره حقوق بشر صحبت کند.

غریب آبادی با اشاره به برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: ستاد برگزاری مراسم در تهران و مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه استان‌ها تشکیل شده است و با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه جلساتی تشکیل شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: دوشنبه ۵ تیر مراسمی در مسجد ابوذر برگزار می‌شود، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه صبح چهارشنبه ساعت ۹ و نیم صبح در چهارراه سرچشمه برگزار می‌شود، مراسم دعای عرفه در مزار شهیدان هفتم تیر ساعت ۱۵ و مراسم دعای ندبه در همین مکان برگزار می‌شود، هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش جهت انتشار جنایات آمریکا در کتب درستی صورت گرفته است همچنین در روز هشتم تیر ماه در زندان اوین و زندان کرج یاد و خاطره شهید کچوئی گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان سردشت مراسم ویژه‌ای برای قربانیان و مصدومان سلاح‌های شیمیایی در روز هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است گفت: شاید کمتر کشوری را سراغ داشته باشیم که چنین جنایاتی علیه بشریت انجام داده باشد از دخالت در امور سیاسی کشورها تا نقض حقوق بشر از جمله اقدامات آمریکا است و امیدواریم این روشنگری از مرزهای ایران فراتر رود و باید این جنایات در سطح بین المللی نمایان شود.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آمریکا باید در رابطه با اقداماتی که انجام داده است پاسخگو باشد اما متأسفانه به دلیل سیاسی کاری برخی از سازمان‌های بین‌المللی و کشورها شاهد پاسخگویی آمریکا نیستیم.

وی اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران از یک دهه قبل آغاز شد و ادبیات حقوقی در رابطه با این تحریم‌های یکجانبه وجود نداشت و حقوقدانان کمی وجود داشتند که در رابطه با تحریم یکجانبه صحبت کنند اما به دلیل اقداماتی که ایران انجام داد برای تحریم‌های یکجانبه ادبیات خوبی تشکیل شده است.

غریب آبادی با شعار امسال هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: شعار امسال ترور، تحریم و توهش است و این سه کلید واژه ماهیت حقوق بشر آمریکا را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک منافقین گفت: مستندات بسیاری داریم که گروهک منافقین همچنان دست به اقدامات تروریستی می زند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه موضع ما در مقابل منافقین کاملاً روشن است گفت: گروهک تروریستی منافقین از نظر ما کاملاً تروریستی هستند و از خوی خود دست برنداشته اند و کشورهای میزبان منافقین باید پاسخگو باشند که چرا این جانیان را در کشور خود راه داده‌اند و بعضاً از آنها حمایت می‌کنند انتظار قطعی ما این است که این کشورها باید منافقین را کشور خود اخراج کنند و ما به اقدامات قضائی خود ادامه می‌دهیم هیچ تروریستی نباید امنیت داشته باشد.

وی ادامه داد: تروریست‌ها هیچ کجا در امان نخواهند بود و اقدامات قضائی گسترده‌ای را انجام داده‌ایم که خبرهای آن اعلام خواهد شد.

غریب آبادی درباره روشنگری جنایات آمریکا برای سایر کشورها گفت: کشورهای متعددی هستند که قربانی آمریکا هستند و ارتباطات خوبی با سایر کشورهایی که قربانی آمریکا هستند داریم برای مثال در حوزه تحریم یکجانبه نشست‌های مختلفی با حضور بیش از ۳۰ کشور با هماهنگی ایران انجام شده است و اندیشمندان مختلف از کشورهای غربی حضور دارند که تاکنون برنامه‌های متعددی را علیه جنایات آمریکا اجرا کرده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: پژوهشگران، حقوقدانان و مردم باید از جنایات آمریکا باخبر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس