کد خبر 1502413
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
اسیر فلسطینی

رژیم صهیونیستی، «ریاض ولد علی» اسیر فلسطینی را پس از ۲۰ سال اسارت آزاد کرد.

به گزارش مشرق، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی اسیر فلسطینی بنام ریاض ولد علی از اهالی شهرک صانور در جنوب جنین را پس از سپری کردن ۲۰ سال از عمرش در زندان‌های این رژیم اشغالگر آزاد کردند.

گروه خبری شبکه العالم به منزل اسیر آزاد شده رفته و حال و هوای وی را در اولین روز چشیدن طعم آزادی در کنار مادر و بستگانش به تصویر کشیده است.

ریاض ولد علی اسیر فلسطینی آزاد شده گفت: احساس آزادی قابل توصیف نیست. آزادی بسیار زیباست. زیباترین شادی در کل زندگی این است که بین اعضای خانواده باشی. شاید برخی از مردم مدعی شوند که مقاومت از بین رفته و به پایان رسیده است، اما بار دیگر فتیله مقاومت آتش خواهد گرفت و مقاومت شدت خواهد گرفت و امید را در همه ایجاد خواهد کرد.

خوشحالی حاجیه خانم خیریه مادر ریاض در دیدار اول با فرزندش قابل توصیف نیست، دیدار با فرزندش آرزوی وی بوده است. پس از اینکه این آرزو محقق شد وی دعا کردن برای همه اسیران و شهدا و همچنین دعا برای وطن را فراموش نکرده است. وطنی که ریاض ولد علی در ۲۰ سال اسارتش از آن دفاع کرده است.

مادر اسیر فلسطینی گفت: به سختی به ما اجازه ملاقات در زندان می‌دادند. من فریاد می‌زدم که می‌خواهم فرزند عزیزم را ببینم. من همواره فکر می‌کردم می‌میرم و نمی‌توانم آزادی فرزندم را ببینم.

ریاض ولد علی در سال‌هایی که در اسارت به سر می‌برد توانست مدارک تحصیلات عالی دانشگاهی را کسب کند. وی همه مشکلات و دشواری‌های یادگیری دروس را پشت سر گذاشت؛ زیرا رژیم اشغالگر همواره فشارهای زیادی بر وی در زندان‌های اسارت وارد می‌کرد.

پدر ریاض در طول سال‌های اسارت فرزندش در گذشت؛ مادرش همچنان اولین دیدارش با فرزندش در زندان‌های رژیم اشغالگر را به یاد دارد. او می‌گوید در طول این سال‌ها همواره چشمانش پر از اشک بوده و نگران بوده است که نتواند فرزندش را ببیند.

منازل اسرا ویژگی‌های خاصی دارند، زیرا در آن‌ها اشک‌های مادران برای دیدار با فرزند اسیرشان همواره جاریست. شادی این مادر با آزادی فرزند اسیرش که پس از ۲۰ سال آزاد شد توصیف شدنی نیست. اسیری که منزلش را همچون مجاهدی مقاوم ترک کرد و قهرمان به آن بازگشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس