کد خبر 1502103
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
جنگ اوکراین

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که ضدحملات اوکراین علیه مسکو «خودکشی» است.

به گزارش مشرق، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم مسکو در سازمان ملل متحد می‌گوید که رژیم کی‌یف برای حفظ حامیان غربی خود و کمک‌های نظامی و مالی آنها، هزاران نیروی اوکراینی را به ضدحملاتی اعزام می‌کند که یک کلمه برای توصیف آن کافیست: «خودکشی.»

نبنزیا در جریان نشستی در شورای امنیت گفت: کی‌یف تنها برای آنکه به شرکای غربی‌اش گزارشی رضایت‌بخش درباره توانایی اوکراین برای شکست روسیه ارائه دهد، سربازانش را جلوی توپ می‌فرستد تا سلاخی شوند.

وی اضافه کرد که ضدحملات اوکراین به اندازه‌ای بیهوده است که در بین اوکراینی‌ها به «چرخ گوشت زاپروژیا» مشهور شده است. ضدحملات اوکراین علیه روسیه اوایل ماه جاری شروع شد و تا همین حالا هم دهه‌ها هزار قربانی(کشته و زخمی) برجای گذاشته و به قیمت نابودی صدها دستگاه خودرو زرهی غربی منجر شده است. رسانه‌های غربی نوشته‌اند که انگیزه و اشتیاق دولت‌های غرب برای ارسال سلاح و کمک بیشتر به کی‌یف، دست کم تا اندازه‌ای در گرو نتیجه ضدحملاتی است که مدت‌ها به تاخیر افتاد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پنجشنبه هفته گذشته گفت که حتی اگر حامیان اوکراین در راستای تسهیل جنگ نیابتی خود علیه روسیه، به تامین تسلیحاتی این کشور ادامه دهند، نیروهای کی‌یف بالاخره تمام خواهند شد. وی گفت: «به نظر می‌رسد که متحدان غربی اوکراین، عملا آماده‌اند تا آخرین اوکراینی را هم به کشتن بدهند.»

دیمیتری پولیانسک، معاون ارشد نبنزیا در سازمان ملل، دیروز هشدار داد که رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، برای کشاندن پای ناتو به جنگ، شاید در نیروگاه اتمی زاپروژیا، از حمله «پرچم دروغین» استفاده کند.

پولیانسکی در توییتر نوشت: زلنسکی و حامیان روس‌هراسش می‌توانند به‌راحتی تمام اروپا را قربانی کنند. نگویید که نگفتیم و هشدار ندادیم.

نبنزیا از دولت‌های غربی خواسته تا مانع از سازماندهی چنین عملیانی به دست کی‌یف شوند. آمریکا دیروز در بیانیه‌ای مشترک به همراه انگلیس، فرانسه و آلبانی با تکرار ادعاهای واهی و بی‌اساس، از سازمان ملل خواستند تا درباره استفاده ادعایی روسیه از پهپادهای ساخت ایران تحقیق کند.

مقامات روسیه و ایران به دفعات این اتهامات را قویا رد کرده و نبنزیا نیز دیروز در جمع خبرنگارا گفت که «قویا این اتهام را رد می‌کنیم. اینها اتهامات بی‌اساس و تلاشی آشکار برای انحراف عامدانه جامعه بین‌الملل است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • TR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    4 3
    خخ مشرق هنوزم حرف می‌زنی و نوکری سرورت حاج پوتین داری میکنی خخخخ
    • ارتش روسیه IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      1 0
      جونننن تو فقط بخند لنتی
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    1 0
    شاید نقطه آغاز جنگ جهانی سوم باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس