کد خبر 1501689
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
بحران دارو در آلمان

کمبود دارو عامل تعطیلی قریب الوقوع داروخانه ها در آلمان است و بیش از ۱۲۰ داروخانه در این کشور فقط در سه ماه نخست سال جاری برای همیشه تعطیل شده اند.

به گزارش مشرق، تارنمای یورو نیوز نوشت: تعطیلی داروخانه ها به دلیل آسیبی است که کمبود دارو بر کارکنان داروخانه ها می گذارد.

این گزارش، تعطیلی داروخانه ها در آلمان را هشداردهنده توصیف کرده است و به نقل از انجمن فدرال داروخانه های آلمان از تعطیلی بیش از ۱۲۰ داروخانه فقط در سه ماه اول سال جاری میلادی خبر داده است.

کریستین اسپلت سخنگوی این انجمن گفت: ما از اوایل دهه ۱۹۸۰ تاکنون، پایین ترین تعداد داروخانه ها را داریم.

روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ آلمان» نیز تایید کرده که تعداد داروخانه ها در کشور مدتی است که کاهش یافته، اما این روند کاهشی در سال گذشته به شدت ادامه داشته است.

طبق این گزارش تا پایان سال ۲۰۲۲ تنها ۱۸ هزار داروخانه در سراسر آلمان باز بودند که ۲ هزار و ۸۰۰ داروخانه کمتر از یک دهه قبل است.

یورو نیوز نوشت: این وضعیت باعث شده که بسیاری از آلمانی‌ها از ارتباط موثر با سیستم مراقبت های بهداشتی به ویژه در مناطق روستایی محروم شوند زیرا داروسازان اغلب اولین متخصصانی هستند که مردم قبل از تماس با پزشک برای مشکلات خود از آنها کمک می خواهند.

انجمن فدرال داروخانه های آلمان دلایل مختلفی را برای تعطیلی بی سابقه داروخانه ها برشمرده اما دلیل اصلی آن این است که به نظر می رسد آینده ای برای داروسازان جوان در بخش داروسازی جامعه، به عنوان مولفه اصلی نظام بهداشت و سلامت این کشور وجود ندارد.

اسپلت سخنگوی این انجمن گفت: چشم انداز اقتصادی برای آنها وجود ندارد زیرا دولت در واقع نمی خواهد در این بخش پول خرج کند.

این گزارش با اشاره به اختلاف در پرداخت حقوق کارکنان در داروخانه های بخش خصوصی و دولتی نوشت: این یکی از دلایل اعتراضات در این صنعت است.

اما مهمترین عامل تعیین کننده در مشکلات داروخانه ها، کمبود دارو به دلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه است که در نتیجه تاثیر طولانی همه گیری، تورم فزاینده و بحران انرژی تشدید شده است.

بر اساس گزارش پایگاه داده های ملی دولتی در آلمان (PharmNet.Bund) که نظارت بر عرضه دارو در آلمان را برعهده دارد، بیش از ۴۰۰ دارو در سراسر این کشور در فهرست داروهای ناموجود قرار دارند.

این کمبود، هزینه و زمان قابل توجهی را به داروخانه های جامعه تحمیل می کند، زیرا داروسازان به دنبال راه های جایگزین برای خدمات رسانی به بیماران خود هستند.

در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد)، هزاران داروخانه در سراسر کشور درهای خود را به منظور اعتراض به وضعیت هر روز دشوارتری که با آن مواجه اند، بستند.

کارمندان این بخش از دولت می خواهند به دلیل مشکلات ناشی از تورم، دستمزد آنها را افزایش دهد اما وزیر بهداشت آلمان به دلیل کمبود بودجه با درخواست داروخانه ها برای افزایش حقوق کارکنان شان مخالفت کرده است؛ موضوعی که بر اساس این گزارش بیشتر از ناامیدی آشکار داروسازان از وضعیت موجود بر بیماران تاثیر گذاشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس