صدور کیفرخواست برای متهمان فروش روغن با سود ۶۶هزار میلیارد تومانی

داستان زنجان گفت: یکی از پرونده‌های فساد در زنجان مربوط به فروش روغن خارج از شبکه توزیع بود که ۶۶ هزار میلیارد تومان عاید متهمان شده که این پرونده منجر به صدور کیفرخواست شده است.

به گزارش مشرق، بهروز عباسی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: در راستای گلایه‌مندی شهروندان از حضور معتادان متجاهر در خیابان‌ها و پارک‌ها، سال گذشته نخستین کمپ ماده ۱۶ بانوان در زنجان راه‌اندازی شد و خدمات رایگان ترک اعتیاد به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از یک هزار معتاد متجاهر در زنجان شناسایی شده و این رقم شناور است، افزود: امسال هم تصمیم داریم که کمپ ماده ۱۶ آقایان را راه‌اندازی کنیم تا مراحل بازپروری آن‌ها انجام شود و امیدواریم پیش از پایان تابستان این کمپ به بهره‌برداری برسد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با تأکید بر اینکه در حوزه جرائم خشن برخورد ما صریح و قاطع است، ابراز کرد: در این راستا نیز اقدام به شناسنامه‌دار کردن اراذل اوباش کردیم و با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ هیچ جرم خشنی که اتفاق بیفتد و نتوانیم متهم را دستگیر کنیم، نداشتیم.

وی اجرای احکام قطعی حقوق عامه اعم از تغییر کاربری غیرمجاز و پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز را مهم خواند و گفت: در سال گذشته ۳۲۰ حلقه چاه غیرمجاز پلمب شد و امسال نیز این روند ادامه دارد.

داستان زنجان در مورد تشکیل پرونده‌های فساد تصریح کرد: یک پرونده مربوط به تشکیل شبکه گسترده ارتشاء، پولشویی و تضییع اموال عمومی بود که میزان اموال تضییع و چپاول شده در این پرونده افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان است که شامل املاک و پول نقد و سایر موارد می‌شود.

وی ادامه داد: در این پرونده برای ۳۳ نفر تقاضای کیفر کردیم از این تعداد ۱۳ نفر از جمله کارکنان نهادهای خدمات‌رسان و دولتی هستند که پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است.

عباسی یادآور شد: پرونده مهم دیگری نیز داریم که در شرف صدور کیفرخواست است که مربوط به عرضه خارج از شبکه روغن خوراکی می‌شود که بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ رخ داده و ۱۳ هزار تن روغن خوراکی خارج از مسیر عرضه شده و ۶۶ هزار میلیارد تومان عاید متهمان شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اقماضی با افرادی که ترک فعل کرده باشند، نداشته و نداریم، تصریح کرد: سال گذشته ۲۲ پرونده ترک فعل مسئولان در استان تشکیل شده است.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه در خصوص سد تهم مواردی مثل هدررفت آب و آلودگی آب مطرح بود، بیان کرد: دستگاه مربوطه را مکلف به رفع ایرادها کردیم و موضوع پیشگیری از ورود فاضلاب‌های اطراف به سد نیز مرتفع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس