کد خبر 1501233
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
مذاکره با چین برای همکاری 2 بندر جدید چینی ها در موضوع پهلوگیری کشتی‌ های ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:با همکاری وزارت راه وشهرسازی و وزارت امور خارجه موضوع پهلوگیری کشتی‌ها دربرخی بنادر چین که موانعی داشت در ۲ بندر دیگر چین نیز مذاکرات درحال نهایی شدن است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه مراسم دریانوردی گفت: اقتدار دریایی امروز در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پیش از این در طول تاریخ سابقه نداشته است. نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیتی مثال‌زدنی در داخل و خارج آب‌های خلیج فارس ایجاد کرده است. در سطح ملی به اقتصاد دریایی توجه شده است، کارگروه آن تشکیل شده و سازمان بنادر و دریانوردی دبیرخانه آن را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم سهم اقتصاد دریامحور در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار اظهار داشت: تیمی از هند به ایران آمد، مذاکرات انجام شد، توافقات خوبی داشتیم و چند مورد کوچک دیگر نیز وجود دارد تا در موضوع سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار موانع رفع شود و به قرارداد بلندمدت برسیم.

صفایی درباره راه‌اندازی سازمان توسعه سواحل مکران گفت: سازمان توسعه سواحل مکران طبق ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شده است. دولت هم همت کرده است و این سازمان هم‌افزایی دارد.

وی درباره اصلاح تعرفه‌های کشتیرانی عنوان کرد: در این باره اگر مطالباتی از سوی جایی نظیر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شود بررسی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره رفع مشکل پهلوگیری کشتی‌ها در برخی بنادر چین، اظهار داشت: در مقاطعی مشکلاتی در این باره ایجاد شد که با پیگیری وزارت راه و وزارت امور خارجه در بسیاری از بنادر چین این مشکلات رفع شد، برخی بنادر چین هم جایگزین شد و برای دو بندر دیگر در حال مذاکره هستیم.

صفایی تأکید کرد: در تجارت خارجی دریایی هیچ مشکلی نداریم.

وی درباره سرمایه‌گذاری روس‌ها اظهار داشت: در قالب برنامه‌های کوتاه و بلندمدت و دیپلماسی خارجی این موضوعات دیده شده است. راهبرد ما نسبت به روسیه از طریق واردات غلات و کمک به بخشی از تجارت خارجی روسیه ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بنادر شمالی کشور در بخش ترانزیت رشد داشته‌ایم. در بخش کشتیرانی به سمت کشتیرانی کانتینری پیش می‌رویم. همچنین در دریای خزر کشتی ماهی یکبار به بنادر ما تردد می‌کند و دو فروند کشتی در حال ساخت در دریای خزر داریم.

صفایی افزود: برای تقویت بخش دریایی کشور مجوز استخدام ۴۰۹ نفر را می‌گیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    هیچ کاری برنمیاد
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس