همکاری‌های دریایی و ترانزیتی بین تهران و ابوظبی شتاب می‌گیرد

سفیر امارات متحده عربی در ایران، با هدف تحکیم روابط اقتصادی و توسعه همکاری‌های بندری و دریایی بین تهران و ابوظبی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیف محمد عبید الزعابی، سفیر امارات متحده عربی در ایران، با هدف تحکیم روابط اقتصادی و توسعه همکاری‌های بندری و دریایی بین تهران و ابوظبی با علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفت‌وگو کرد. صفایی در این دیدار با اشاره راهبرد دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و ارتباطات حسنه با کشورهای همسایه، توسعه روابط دریایی بین دو کشور ایران و امارات متحده عربی را حائز اهمیت دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه توسعه همکاری‌های دریایی، ترانزیتی و ارتباطات بندری با ابوظبی آمادگی دارد، تاکید کرد: ارتباط ترانزیتی و بندری بین تهران و ابوظبی با کشورهای آسیای مرکزی و سایر کشورها می‌تواند به سرعت شکل گرفته و خیلی سریع رونق بگیرد.

صفایی همچنین از آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بندری و دریایی امارات در بنادر جنوب ایران به ویژه بندر شهید رجایی و بندر چابهار خبر داد و گفت: در بندر چابهار ظرفیت‌های بسیار خوبی فراهم شده و بخش خصوصی امارات متحده می‌تواند در قالب قراردادهای بلند مدت در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کند.

بنا بر این‌گزارش، سیف محمد عبید الزعابی، سفیر امارات متحده عربی در ایران، نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل دریایی بین تهران و ابوظبی، از اعتماد و علاقه دولت امارات برای توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با ایران خبر داد.

الزعابی با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های امارات متحده برای سرمایه گذاری بندری و دریایی در کشورهای همسایه، به ویژه ایران، از بازدید میدانی توسط کارشناسان از بنادر ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سفیر امارات متحده عربی در تهران، همچنین با اشاره به زیرساخت‌های بسیار خوب حمل‌نقلی و ترانزیتی در این کشور، از رویکرد ایران برای توسعه همکاری‌های ترانزیتی با کشورهای CIS استقبال کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس