کد خبر 1500946
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
درخواست یک پرسپولیسی از کمال؛ مثل سیدجلال از پرسپولیس جدا شو!/ با جذب ۳ بازیکن نمی‌توان به جنگ عرب‌ها رفت

هافبک اسبق پاس و پرسپولیس گفت: کمال کامیابی‌نیا دیگر نمی‌تواند به آن شکل مطلوب انتظارات یحیی را برآورده سازد باید مانند سیدجلال در اوج از تیم برود و در کادر فنی مشغول به کار شود.

به گزارش مشرق، محمود شافعی هافبک اسبق پاس و پرسپولیس که اتفاقاً سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را هم با تیم پاس در کارنامه بازیگری‌اش دارد در رابطه با شرایط پرسپولیس برای این فصل و قهرمانی در آسیا و لیگ برتر نقطه نظرات خودش را مطرح ساخته و به سؤالات پاسخ می‌دهد.

به‌عنوان هافبک اسبق پرسپولیس شرایط خط میانی تیم را چگونه ارزیابی کردید؟

عملکرد خط میانی پرسپولیس را از نظرمن باید قبل و بعد از جام جهانی مورد قیاس قرار داد. در این بین قبل از جام جهانی پرسپولیس با روش ۴-۲-۳-۱یعنی با دو هافبک دفاعی بازی می‌کرد به همین دلیل در فاز تهاجمی خیلی قدرت نداشت اما بعد از جام جهانی، از این تفکر خارج شد و با دو هافبک هجومی بازی کرد؛ روشی که در آن سروش و ترابی وظیفه اصلی تغذیه مهاجمان را برعهده داشتند به همین دلیل بازی با پلن Bعملاً برای پرسپولیس بهترین فایده را داشت که نمونه بارز آن بازی‌ مقابل ذوب‌آهن و دربی بود. این روش موجب شد تا پرسپولیس چهار امتیاز فاصله با سپاهان را جبران کند و برگ برنده‌اش هم ارائه بازی‌های هجومی با ابزار خوب و خارج شدن از قالب کارهای دفاعی به هجومی و برد در همه دیدارهای مهم بود و البته استمرار آن.

بیشتر بخوانید:

ائتلاف یحیی با هیئت مدیره برای حذف مدیرعامل؟/ چالش‌های عجیب درویش در پرسپولیس

یحیی در مصاحبه‌اش به شکل گلایه گفته که هنوز با بازیکنان تیم تمدید نکرده‌اند ضمن اینکه سه بازیکن هم برای تقویت مد نظر قرار داده است.

قهرمانی در آسیا واقعاً سخت است. من با پاس قهرمان جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۲ شدم و همان سال هم با ۱۷ سال سن به‌عنوان بهترین بازیکن جوان آسیا انتخاب شدم؛ سالی که واقعاً عالی کار کردیم و قهرمان شدیم. در حالی که بعد از آن چند دهه است تیمی از ایران قهرمان نشده. حالا که درویش مانده باید خواسته‌های یحیی را تا زمان از دست نرفته برآورده سازد چون تیم‌های رقیب ما در آسیا خیلی قوی شده و تجهیز شده‌اند، تیم‌هایی که بسرعت در حال تقویت خودشان هستند و ما این نکته را به وضوح در تیم‌های عربستانی و قطری و اماراتی و شرق آسیا شاهد هستیم. در رابطه با جذب سه بازیکن هم باید بگویم جذب این تعداد بازیکن برای آسیا اصلاً کافی نیست از این‌رو صحبت انجام شده حرف کاملی نبوده است و با جذب سه بازیکن نمی‌توان به جنگ تیم‌های عربستانی رفت که با جذب بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال موج عجیبی به پا کرده‌اند.

اما گروهی از کارشناسان هم معتقدند که با جذب دو سه بازیکن خارجی خیلی خوب می‌توان بهترین نتایج را گرفت.

من هم معتقدم باید دو بازیکن خارجی خوب دیگر مانند گولسیانی را جذب کنیم نه اینکه بازیکنانی مانند شیخ دیاباته و پریرا را بگیریم که هیچ سودی برای پرسپولیس نداشتند. ۲ بازیکن هم در سطح بازیکنان تیم ملی جذب کنیم که از هر نظر بازیکنان خیلی خوبی باشند. تیم بستن بسیار مهم است و در واقع با به کار بردن این مهم حتماً می‌توان به بهترین شکل ممکن نتیجه گرفت. زمانی هم تیم را خوب ببندید خود به خود امتیاز و نتایج خوب به ارمغان می‌آید.

در رابطه با کمال و امید عالیشاه بازیکنان باتجربه خط میانی چه نظری دارید؟

کمال با وجود بازیکنانی مانند سرلک، اسدبیگی و سروش در تفکرات یحیی جایی ندارد اما با این حال یکی از بازیکنان پرافتخار و محبوب پرسپولیس است با وجود این چون دیگر نمی‌تواند به آن شکل مطلوب انتظارات یحیی را برآورده سازد باید مانند سیدجلال در اوج از تیم برود و در کادر فنی مشغول به کار شود یا به هر حال فکر دیگری داشته باشد که به خودش و تیم آسیب وارد نشود. در رابطه با امید هم که معمولاً به‌عنوان بازیکن ذخیره بازی می‌کند باید گفت شاید باز هم بتواند به‌عنوان بازیکن جایگزین تأثیرگذار باشد. به همین دلیل اگر امید این موضوع را برای خودش جا انداخته می‌تواند سال بعد هم بازی کند تا آرام آرام او هم از جرگه دنیای بازیگری کنار برود.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس