برد خفیف فرانسه مقابل در انتخابی یورو/ شاگردان دشان برای پیروزی خون دادند

فرانسه با پیروزی ۱-۰ مقابل یونان، صدرنشینی خود در گروه دوم انتخابی جام ملت‌های اروپا را مستحکم‌تر کرد.

به گزارش مشرق، فرانسه، صدرنشین بلامنازع گروه دوم انتخابی جام ملت‌های اروپا، امشب در چهارمین بازی خود میزبان یونان بود که با ۶ امتیاز از ۳ بازی در رده دوم قرار داشت؛ بازی دو تیم از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه استادو فرانس پاریس آغاز شد و شاگردان دیدیه دشان در حالی به برد ۱-۰ دست یافتند که تیم حریف فوتبالی کاملا دفاعی و فیزیکی را از ابتدا تا انتها در دستور کار قرار داده بود.

فرانسه بازی را بهتر شروع کرد و اولین موقعیت جدی خود را در دقیقه ۶ روی دروازه یونان ایجاد کرد؛ در این صحنه فرانسوی‌ها روی سراسیمگی مدافع حریف فرصت خوبی برای گلزنی داشتند اما با کم دقتی آن را از دست دادند.

امباپه در دقیقه ۱۰ با یک نفوذ زیبا از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و یک پاس در عرض تند تیز ارسال کرد که اودیسنس والچودیموس با نوک انگشتان خود آن را منحرف کرد.

امباپه در دقیقه ۲۴ با یک سانتر دقیق کولو موآنی را در موقعیت سرزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن دقت کافی را نداشت و به بیرون رفت. ستاره خط حمله PSG در دقیقه ۲۸ تعادل خود را داخل محوطه جریمه از دست داد و در حالی که همه منتظر اعلام پنالتی بودند متئو لاهوز ادامه بازی را ترجیح داد.

فرانسه در دقایق پایانی نیمه اول حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده و در پی زدن گل برتری بود. ژول کونده در دقیقه ۴۲ فرصت خوبی برای تحقق این هدف داشت اما ضربه او از دو قدمی قدرت کافی نداشت و توسط دروازه‌بان حریف مهار شد. امباپه در آخرین لحظات این نیمه یک بار دیگر تعادل خود را داخل محوطه جریمه یونان از دست داد اما داور اسپانیایی بازهم اعتقادی به پنالتی نداشت تا در میان اعتراض شدید هواداران میزبان، دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

فرانسه چهره تهاجمی خود را در شروع نیمه دوم حفظ کرد و توانست در دقیقه ۵۵ به گل برسد. کونستانتینوس ماوروپانوس با کف پای خود سر آنتوان گریزمان را در داخل محوطه جریمه نشانه رفته و باعث مصدومیت شدید و خونریزی او شد؛ لاهوز این صحنه را به کمک VAR پنالتی تشخیص داد و به مدافع حریف کارت زرد نشان داد. کیلیان امباپه بعد از اینکه پنالتی اولش را دروازه‌بان حریف مهار کرد در تکرار این ضربه موفق به گلزنی شد تا نتیجه را ۱-۰ کند.

مانتالوس در دقیقه ۶۵ با یک شوت از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای باز کردن دروازه فرانسه امتحان کرد اما مایک مانیان با واکنشی زیبا آن را مهار کرد. ماوروپانوس دقایقی بعد از ارتکاب خطای پنالتی به دلیل جلوگیری از حمله مسلم حریف با کارت قرمز مستقیم داور مواجه شد تا یونان ده نفره شود.

آنتوان گریزمان با یک شوت دیدنی از روی ضربه ایستگاهی در دقیقه ۷۰ شانس باز کردن دروازه یونان را داشت اما ضربه او با اختلافی ناچیز از بالای دروازه به بیرون رفت. امباپه روی پاس گریزمان با شوتی زمینی و زهردار دروازه یونان را هدف گرفت که توپ روی این شوت از کنار دروازه به بیرون رفت و بازهم جایی در دروازه نداشت.

فرانسه در دقایق پایانی و در شرایطی که داور ۱۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود با پرس از جلو اجازه حمله به تیم حریف را نداد تا در نهایت با پیروزی ۱-۰ کار را به پایان رسانده و ۱۲ امتیازی شود. این تیم با کسب صد در صد امتیازات مقتدرانه در صدر جدول رده‌بندی گروه دوم انتخابی جام ملت‌های اروپا حضور دارد. یونان هم با وجود شکست در این دیدار با ۶ امتیاز، بالاتر از ایرلند و هلند در مکان دوم این گروه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس