امسال زائران خارجی تنها از مرز شلمچه به کربلا عزیمت می‌کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره مشکلات و معطلی عزیمت زائران خارجی به خصوص زائران پاکستانی در اربعین سال گذشته، گفت: اربعین امسال زائران خارجی تنها از مرز شلمچه به کربلا عزیمت می‌کنند.

به گزارش مشرق، سیدمجید میراحمدی در نشستی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تسهیل تردد زائران اربعین امسال، گفت: بر اساس برنامه تنظیم شده این زائران از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان، مهران در استان ایلام، خسروی در استان کرمانشاه و باشماق در کردستان به کربلا عزیمت می‌کنند و مرز سومار در استان کرمانشاه برای انتقال تجهیزات موکب‌های اربعین به عراق تعیین شده است.

تمهیدات لازم برای عزیمت زائران اربعین با ۳ نوع گذرنامه

میراحمدی گفت: با هماهنگی طرف عراقی، امسال تمهیدات بسیار خوبی برای عبور آسان زائران از مرزهای پنج‌گانه کشور با ۳ نوع گذرنامه اندیشیده شده استت.

وی در این باره توضیح داد: این گذرنامه‌ها شامل گذرنامه بین‌المللی که مدت آن پنج سال اعتبار دارد، گذرنامه ویژه اربعین که از اول تا ۳۰ صفر اعتبار دارد و گذرنامه‌هایی که مدت اعتبار آن به پایان رسیده و ما آن را تمدید می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: شرایط تردد زائران به گونه‌ای خواهد بود که کمترین معطلی را در پایانه‌ها داشته باشند.

زائران خارجی تنها از مرز شلمچه به کربلا عزیمت می‌کنند

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: در اربعین امسال مرز شلمچه برای عزیمت زائران خارجی به کربلای معلا در نظر گرفته شده است.

میراحمدی با اشاره مشکلات و معطلی عزیمت زائران خارجی به خصوص زائران پاکستانی در اربعین سال گذشته افزود: با طرف عراقی هماهنگی لازم برای عبور زائران خارجی از مرز بین‌المللی انجام شده است.

وی گفت: از دیدگاه ما هیچ‌گونه فرقی بین زائران ایرانی و خارجی از نظر برخورداری از امکانات رفاهی وجود ندارد.

عراق ظرفیت پذیرش بیش از ۳ میلیون زائر را ندارد

وی گفت: زیرساخت‌های کشور عراق بیشتر از ۳ میلیون زائر ظرفیت پذیرش ندارد، ضمن آنکه در زیرساخت‌های کشور به خصوص در بحث وسایل حمل و نقل مشکلات زیادی داریم و حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم.

رییس ستاد مرکزی اربعین در ادامه افزود: البته طرف عراقی امسال خیلی روی محدودیت‌های پذیرش زائران اربعین اصرار نکرد ولی ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا زائران با آرامش، نظم و برخورداری از امکانات رفاهی بتوانند از مرزها عبور کنند و به سلامت برگردند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در ادامه افزود: عراق درخواست کرده است که برای جابه‌جایی زائران در عراق به آنان کمک کنیم تا زائران با توجه به گرمای امسال، مشکلات کمتری داشته باشند.

پارسال برای انتقال و بازگشت زائران مشکلات زیادی داشتیم

میراحمدی افزود: البته امکانات حمل و نقل کشور عراق برای جا به جایی زائران محدود است و اربعین پارسال برای انتقال و بازگشت زائران مشکلات زیادی داشتیم.

وی گفت: ایران و طرف عراقی برای عزیمت زائران ایرانی و اتباع خارجی محدودیتی ایجاد نکرده‌ایم و حتی اگر زائران بیشتر از چهار میلیون نفر باشند منعی برای عزیمت زائران ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی اربعین سال گذشته در مجموع حدود ۳.۸ میلیون زائر (ایرانی و اتباع خارجی) از مرزهای پنچ‌گانه کشور راهی شهرهای مقدس عراق به خصوص کربلای معلا و نجف اشرف شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    1 1
    وظیفه معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور این کارها (تمهیدات لازم برای عزیمت زائران اربعین با ۳ نوع گذرنامه ) است ؟ برای همین است ...
    • یک شیعه اثنی عشری IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      1 0
      نه وظیفه اش ساماندهی به سفرهای ترکیه و اروپا و آمریکای شما و بستگان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس